Vitamiinin imeytyshoidolla jopa 30–50 prosenttia paksumpi iho

Kauneushoitola Kuulas on Suomen ensimmäinen ja ainoa kauneushoitola, joka tarjoaa vitamiinien imeytyshoitoja ihon suojaamiseen uudella Environ® DF II IONZYME -laitteella. Laitteella voidaan tehokkaasti imeyttää A- ja C -vitamiineja ihon sarveiskerroksen läpi. Turvallisella imeytyshoidolla voidaan tutkimusten* mukaan saavuttaa jopa 30–50 prosenttia paksumpi iho. Hoidot vahvistavat ihoa ja korjaavat uv-säteilyn ja ilmansaasteiden aiheuttamia ihon vanhenemismuutoksia. Sillä voidaan hoitaa tehokkaasti aknea, ryppyjä, valovanhenemista sekä pigmenttihäiriöitä.

Environ® DF II IONZYME -laitteella imeytetään Environ®-ihovoiteiden sisältämät A- ja C -vitamiinimolekyylit ihon pinnalla olevan sarveiskerroksen läpi. Matalataajuisella ääniaaltokäsittelyllä (sonoforeesi) sekä matalataajuisella sähkövirtakäsittelyllä (iontoforeesi) saadaan A- ja C-vitamiinimolekyylit työntymään ääniaallolla saatuja kanavia (ns. kavitaatioefekti) pitkin tai heikolla sähkövirralla varautuneet hiukkaset imeytymään ihon syvempiin kerroksiin. Vitamiinit stimuloivat fibroblasteja tuottamaan lisää ihon tärkeitä proteiineja pitämään ihon terveenä.

Mikroneulausmenetelmällä sarveiskerrokseen voidaan tehdä mekaanisesti pienen pieniä reikiä, joiden kautta vitamiinien ja antioksidanttien imeytyminen paranee huomattavasti.

”Ihon tehokas suojaaminen edellyttää, että vitamiini pääsee imeytymään. Menetelmän kehittänyt tohtori Des Fernandes on käyttänyt ja kehittänyt menetelmiä yli 15 vuoden ajan ja ne ovat osoittautuneet tehokkaiksi. Tekniikka on turvallinen, ja se soveltuu erinomaisesti ohentuneen ja ryppyisen ihon hoitoon. Iho paksuuntuu hoitomuodolla tutkimusten mukaan jopa 30–50 prosenttia 3–4 kuukaudessa”, kertoo plastiikkakirurgi ja lääketieteen tohtori Asko Salmi Plastiikkakirurginen sairaala KL:sta.

”Laitteella voidaan tehokkaasti vahvistaa ohutta ihoa ja hoitaa aknearpia, valovanhenemista sekä pigmenttihäiriöitä”, kertoo Kauneushoitola Kuulaan SKY-Cidesco kosmetologi Venla Halinen. ”Hoitojen edetessä rypyt ja aknearvet madaltuvat ja iho kiinteytyy. Hoitomuodot ovat herättäneet suurta mielenkiintoa.”

Valtaosa ihotuotteista ei tehoa

Imeytyshoidot vahvistavat ihoa sisältä päin ja auttavat suojaamaan ihoa auringon haitalliselta uv-säteilyltä ja ilmansaasteilta. ”Nuoruuden ja rypyttömyyden ihannointi asettaa ihonhoidolle myös uusia ja lisääntyviä haasteita”, sanoo Salmi. ”Hyvä ihonhoito on myös oleellista ennen suuria kasvojen alueen leikkauksia ja etenkin leikkauksen jälkeen. Terve iho paranee hoidoilla nopeammin ja säilyy pitkään kauniina.”

”Ihoon on turha imeyttää aineita, jotka eivät edes teoriassa korjaa ja vahvista sitä. Suurin osa myynnissä olevista tuotteista vain kostuttavat ja turvottavat ihoa ilman vaikutusta ihon soluihin. A-vitamiinin on todettu parantavan ihon laatua riippumattomissa tieteellisissä kokeissa. Kyseessä on turvallinen luonnon tuote”, kertoo Salmi.

”Aloitin vitamiinien imeytyshoidot plastiikkakirurgin suosituksesta, jolta hain apua luomien ja velton ihoni hoitoon. Leikkausten sijaan plastiikkakirurgi suositteli kokeilemaan vitamiinien imeytyshoitoja Kauneushoitola Kuulaassa”, kertoo Susanne Snellman. ”Ihoni on hoitojen seurauksena kimmoisa, eloisa ja nuorekas. Se ei ole entiseen tapaan kärsinyt edes auringosta.”

Environ®-ihotuotesarjan myynti on kasvanut Suomessa erittäin nopeasti. ”Myynti on vuodesta 2009 alkaen jopa kolminkertaistunut. Valistustyö uv-säteilyn haitoista ja A-vitamiinin tärkeydestä ihon hoidossa on tuottanut tulosta”, kertoo Environ-maahantuoja Minna Heikkilä.

Venla Halinen, SKY-Cidesco kosmetologi, Kauneushoitola Kuulas, gsm. 050 329 8922, venla@hoitolakuulas.fi

Asko Salmi, plastiikkakirurgi, LKT, Plastiikkakirurginen Sairaala KL, puh. 020 766 9390

Minna Heikkilä, Karl Ludwig Oy, gsm. 040 740 2066, minna.heikkila@karl-ludwig.fi

Susanne Snellman, susanne@allesstudio.fi