Vuoden innovatiivisimpana franchising-yrityksenä palkittu Taloasema haastaa jämähtäneen isännöintimarkkinan koko Suomessa

Syksyllä 2009 perustettu isännöintiketju Taloasema on palkittu Suomen Franchising-Yhdistyksen vuotuisessa Franny Awards -gaalassa vuoden 2012 innovatiivisimpana yrityksenä.

”On kunnia saada tunnustusta tehdystä työstä. Saamme juhlia hyvin alkanutta kasvu-uraamme yhdessä muiden upeiden suomalaisyrittäjien seurassa”, sanoo konseptin perustaja, toimitusjohtaja Esko Pietikäinen. ”Suurin palkinto on tietysti ollut se, että ketjumme kasvaa, yrittäjämme menestyvät ja asiakkaamme kiittävät.”

Suomen Franchising-Yhdistys: www.franchising.fi
Franny Awards 2012: www.frannyawards.fi

Tavoite: 100 uutta isännöintitoimistoa 10 vuoden aikana

Taloasema on yksi Suomen nopeimmin kasvavista isännöintialan yrityksistä. Visio on tarjota vuonna 2020 räätälöitävää isännöintipalvelua yrittäjävetoisesti yli sadasta toimipisteestä koko maassa. Helsingin, Espoon, Vantaan ja Järvenpään lisäksi Taloasema on laajentanut toimintaansa Tampereelle ja Turkuun, jossa aloittaa ketjun seitsemäs toimipiste 1.4.2012. ”Haemme kevään ja kesän aikana yhteensä yli kymmentä uutta yrittäjää kaikkiin kasvukeskuksiin”, liiketoimintajohtaja Saku Pekkala kertoo.

Isännöintiala kaipaa laatua ja tekijöitä – Taloaseman innovaatio vastaa tarpeeseen

Isännöintialan rakennemuutos kulminoituu taloyhtiöiden kasvaviin tarpeisiin sekä alan osaajien resurssipulaan. Lähivuosina jopa 20 % isännöitsijöistä jää eläkkeelle.

Taloaseman palvelumalli perustuu modulaarisuuteen ja muokkautuu kustannustehokkaasti taloyhtiön yksilöllisiä tarpeita vastaavaksi. ”Taloaseman franchising-malli alentaa kynnystä ryhtyä isännöintiyrittäjäksi. Kysyntä valmiille asiakaslähtöiselle ja skaalautuvalle palvelulle on kokemuksemme mukaan valtaisa”, valtakunnallista kasvua rakentava liiketoimintajohtaja Saku Pekkala kuvailee.

Haastattelupyynnöt:
Liiketoimintajohtaja Saku Pekkala