Alfa Lavalille tilaukset Intiaan ja Indonesiaan

Maailman johtava lämmön, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa hukkalämmön talteenottojärjestelmän voimalaitokseen Indonesiaan. Tilauksen arvo on 5,1 miljoonaa euroa. Myös intialainen fermentointiin keskittyvä lääketehdas on tehnyt Alfa Lavalilta 6,1 miljoonaan euron arvoisen tilauksen.

Tilaukset toimitetaan vuosien 2017‒2018 aikana. Indonesiaan toimitettava laitteisto asennetaan voimalaitokseen, jossa se ottaa hukkalämmön talteen ja muuttaa sen höyryksi höyryturbiineja varten. Intiaan toimitetaan lämmönvaihtimia sekä insuliinin valmistuksessa käytettävien säiliöiden puhdistukseen ja nesteidenkäsittelyyn keskittyviä tuotteita.

Tiesitkö, että Yhdysvaltojen energiatietohallinnon (EIA, The U.S. Energy Information Administration) mukaan Kaakkois-Aasian nopeasti kasvavat taloudet edustavat neljää prosenttia kaikista globaaleista energiainvestoinneista?

Entä tiesitkö sitä, että Alfa Laval perusti myyntiyhtiön Intiaan jo vuonna 1937 ja juhlii nyt maassa 80-vuotista taivaltaan?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Laval

Alfa Laval kuuluu maailman johtaviin yrityksiin lämpö-, erotus- ja virtaustekniikassa. Alfa Lavalin asiakkaiden prosesseja tehostavia laitteita, järjestelmiä ja palveluja käytetään tuotteiden lämmittämiseen, jäähdyttämiseen, erottamiseen ja kuljettamiseen.

Asiakkaat edustavat valmistavaa teollisuutta ja toimivat mm. elintarvikkeiden ja juomien, kemikaalien, lääkkeiden, tärkkelyksen, sokerin ja etanolin aloilla. Alfa Lavalin ratkaisuja käytetään myös mm. voimalaitoksissa sekä telakka- ja konepajateollisuudessa, kaivosteollisuudessa, lietteen ja jätevesien käsittelyssä, ilmastointiratkaisuissa sekä jäähdytysjärjestelmissä.

Alfa Laval Nordic on Alfa Lavalin tuotteita, järjestelmiä ja palveluita pohjoismaisilla markkinoilla myyvä yhtiö.

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 3,8 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee noin 16 900. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com