Alfa Lavalille tilaukset Kiinaan ja Brasiliaan

Maailman johtava lämmön, erotus- ja virtaustekniikan yritys Alfa Laval toimittaa lämmönvaihtimia öljynjalostamoon Kiinaan. Tilauksen arvo on 9,4 miljoonaa euroa. Lisäksi brasilialainen soijapapujalostamo on hankkinut Alfa Lavalilta separaattoreita ja lämmönvaihtimia sisältävän prosessilinjaston. Tämän tilauksen arvo on 13,1 miljoonaa euroa.

Alfa Lavalin lämmönvaihtimien avulla kiinalaisen öljynjalostamon eri prosesseja voidaan jäähdyttää merivedellä energiatehokkaasti. Brasiliaan tehtävän toimituksen laitteet puolestaan jalostavat soijapavuista ruokaöljyä. Brasiliassa toimitukseen kuuluu myös Alfa Lavalin laitteiden ylläpito- ja huoltosopimus.

Tiesitkö, että Alfa Laval perustaa Tanskaan ruokaan ja veteen keskittyvän osaamiskeskuksen, joka keskittyy alan tuotekehitykseen?

Taru Nikulainen, viestintäkonsultti, Brunnen Communications Oy

puh. 050 325 7347, taru.nikulainen@brunnen.fi

Teija Lahti, tiedottaja, Alfa Laval Nordic Oy

puh. (09) 804 04 624, teija.lahti@alfalaval.com

Alfa Lavalilla on toimintaa eri puolilla maailmaa lähes 100 maassa. Yrityksen liikevaihto oli vuonna 2016 noin 3,8 miljardia euroa ja henkilöstöä yhtiössä työskentelee noin 16 900. Alfa Lavalin osake noteerataan OMX:ssä pohjoismaiden suurten yritysten ryhmässä (OMX Nordic Large Cap).

www.alfalaval.com