Atealta vahva Q1 tulos

Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja Atea-konserni kasvatti vuoden 2018 ensimmäisellä neljänneksellä sekä liikevaihtoaan että operatiivista tulostaan. Suomessa positiivinen kasvu jatkui edelleen kaikilla liiketoiminta-alueilla.

Atea-konsernin liikevaihto kasvoi vuoden 2018 ensimmäisellä neljänneksellä 865,8 miljoonaan euroon, kasvua verrattuna edellisvuoden vastaavaan jaksoon kertyi 13,3 prosenttia. Operatiivinen tulos (EBIT) oli 12,7 miljoonaa euroa, jossa on kasvua 16,3 prosenttia vuoden 2017 vastaavasta jaksosta.

”Atea jatkoi kasvuaan vuoden ensimmäisellä neljänneksellä ja kasvatti markkinaosuuttaan” kertoo Atean konsernijohtaja Steinar Sønsteby.

Sønsteby uskoo IT-infrastruktuurimarkkinan kasvuun. Syynä tähän ovat investoinnit uusiin tietotekniikkaratkaisuihin, joita organisaatiot tekevät tuottavuutensa parantamiseksi. Uudet teknologiat vaativat erityisosaamista IT-infraan ja integrointiin, joissa Atea on parhaimmillaan.

Suomessa kasvu vahvistui edelleen

Atea Finland Oy:n liikevaihto vuoden 2018 ensimmäisellä neljänneksellä oli 90,7 miljoonaa euroa, tämä on 7,2 prosenttia enemmän kuin edellisvuoden vastaavalla jaksolla. Operatiivinen tulos (EBIT) oli 1,2 miljoonaa euroa, kun se vuonna 2017 vastaavalla jaksolla oli 1,0 miljoonaa euroa.

”Suomessa kasvumme jatkui edelleen kaikilla osa-alueillamme. Olemme toteuttaneet laajoja kokonaisratkaisuja asiakkaillemme ja se näkyy paitsi vilkastuneena projekti- ja konsultointipalveluiden kasvuna myös tuote- ja ohjelmistoliiketoimintamme positiivisena kehityksenä. Asiakkaille toteutettavat ulkoistukset näkyvät myös jatkuvien palvelujen kasvavissa luvuissa. Suomessa yritysten matka kohti älykästä digitaalista työpaikkaa on asiakkaasta riippuen eri vaiheessa, mutta suunta on selvä. Asiakkaamme haluavat modernit työvälineet ja ympäristön, joka mahdollistaa uudenlaiset tavat työskennellä tuottavasti”, sanoo Atea Finlandin toimitusjohtaja Juha Sihvonen.

Osavuosikatsaus ja esitys englanniksi: atea.com/investors/financial-reports

Pörssitiedote englanniksi: atea.com/about-atea/news

Lisätietoja, Suomi:

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134

Sarita Laras, henkilöstö- ja viestintäjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 503 7040

Lisätietoja, konserni:

Steinar Sønsteby, CEO Atea ASA, mobile +47 930 55 655

Robert Giori, CFO Atea ASA, mobile +47 934 09 188

Atea

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6900 työntekijää 87 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2017 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 350.

atea.fi   atea.com