Jyväskylän Energia ulkoistaa tietotekniikkapalvelunsa Atealle

Suomen johtaviin tietotekniikkatoimittajiin lukeutuva Atea Finland Oy on voittanut kilpailutuksen, jossa Jyväskylän Energia haki kumppania tietotekniikkapalveluidensa ulkoistamiseen. Sopimus on kolmivuotinen.

Jyväskylän Energia hankkii jatkossa Atealta käyttäjäpalvelut, it-infrastruktuuripalvelut, it-infrastruktuurin 24/7 valvonnan ja asiantuntijapäivystyksen, työasemahankinnat ja -toimitukset sekä it-ympäristön jatkuvan kehittämisen.

─ Atealla on Jyväskylässä toimipiste, jossa työskentelee iso joukko tietotekniikan eri osa-alueiden asiantuntijoita. Etumme on nimenomaan laajassa, ympäri Suomen ulottuvassa peitossa ja hyvässä paikallistuntemuksessa. Paikallisten organisaatioiden tarpeiden ymmärrys ja työskentely lähellä asiakasta ovat olleet alusta alkaen Atean strategiana. Koemmekin, että Jyväskylän Energian valinta aloittaa yhteistyö meidän kanssamme on paras osoitus onnistumisesta, Atean toimitusjohtaja Juha Sihvonen uskoo.

Atean toimitusjohtaja Sihvonen pitää Jyväskylän Energiaa kiinnostavana asiakkaana sen uudistumishalukkuuden vuoksi: yhtiössä muutosta ohjaavat uudet teknologiat ja digitalisaation tarjoamat mahdollisuudet. Tietotekniikka mahdollistaa esimerkiksi sen, että energia- ja vesiyhtiön yritys- tai yksityisasiakas voi seurata tarkasti kulutustietojaan.

─ Energia- ja vesihuoltoalan digitalisaatio – eli digitaalisten teknologioiden hyödyntäminen asiakkaille uuden arvon tuottamisessa – on meille sarja strategisia askeleita, joiden ottamiseen tarvitsemme myös sopivia kumppaneita. Kehitämme liiketoimintaamme energiatoimialan lisäksi suomalaisen vesihuollon digitalisoimisessa, kertoo markkinointi- ja viestintäjohtaja Satu Kuusinen Jyväskylän Energialta.

Atean tietoknisten palveluiden laajuus ja osaaminen mahdollistavat osaltaan Jyväskylän Energian nykyisten ja uusien liiketoimintojen kehittymisen hallitusti. Digitaalisuus, tietotekniikan monipuolinen hyödyntäminen ja tietoturvan hallinta ovat keskeisessä osassa kustannustehokkaiden ja skaalautuvien energia-alan palvelujen kehittämisessä ja tuottamisessa, toteaa tietohallintopäällikkö Kari Järvinen Jyväskylän Energialta.

Satu Kuusinen, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Jyväskylän Energia –yhtiöt, p. 040 732 7447

Kari Järvinen, tietohallintopäällikkö, Jyväskylän Energia –yhtiöt, p. 040 8204187

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 0400 735 134

Sarita Laras, henkilöstö- ja viestintäjohtaja, Atea Finland Oy, puh. 040 503 7040

Atea

Atea on Pohjoismaiden ja Baltian johtava it-infrastruktuuritoimittaja, jonka palveluksessa on 6800 työntekijää 89 paikkakunnalla Norjassa, Ruotsissa, Tanskassa, Suomessa, Liettuassa, Latviassa ja Virossa. Asiantuntijamme neuvovat asiakkaitamme it-ympäristönsä kehittämisessä ja teemme yhteistyötä johtavien it-laite- ja ratkaisuvalmistajien kanssa. Atea-konsernin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,4 miljardia euroa, ja se on listattu Oslon pörssissä. Suomessa atealaisia on noin 350. www.atea.fi   www.atea.com

Jyväskylän Energia -yhtiöt

Jyväskylän Energia -yhtiöiden perustehtävä on luoda edellytykset asiakkaiden hyvinvoinnille tarjoamalla älykkäitä ratkaisuja energian ja veden tuotantoon, jakeluun ja käyttöön. Konsernissa työskentelee 260 ammattilaista, ja liikevaihto vuonna 2016 oli 194 miljoonaa euroa. Jyväskylän Energia Oy:n omistaa Jyväskylän kaupunki. Jyväskylän Energian uusia valtakunnallisia liiketoimintoja ovat älykkäitä yhteistyömalleja vesilaitoksille tarjoava Pisara-vesioperaattori ja lämmitys- ja viilennysratkaisuja tuottava Hohka.

www.jyvaskylanenergia.fi    www.pisara.com

Juha Sihvonen, toimitusjohtaja, Atea