Lumonin parvekkeelle parhaat arvosanat äänieristystestissä Saksassa

Suomen johtava parveke- ja terassilasitustuotteita tarjoava Lumon on saanut merkittävän tuloksen parvekkeiden äänieristystä mittaavassa testissä Saksassa. Yhtiön suosituin lasitusmalli Lumon 5 saavutti 26 desibelin tason, mikä on markkinoilla olevien puitteettomien lasitusten paras. Testi teetettiin riippumattoman SG-Bauakustikin testilaboratoriossa Saksassa.

”Saksassa parvekkeita lasitetaan eri syistä kuin esimerkiksi Suomessa: äänieristys on ratkaiseva kriteeri. Moni kiinteistö sijaitsee vilkkaasti liikennöidyn väylän varrella, joten lasituksella haetaan huoneiston alempaa melutasoa”, kertoo elokuussa 2017 parvekerakentamisesta tohtoriksi väitellyt Kimmo Hilliaho Lumonilta.

Testi tehtiin saksalaisessa testilaboratoriossa eurooppalaisen standardin mukaisesti. ”Halusimme nähdä, miten koko Lumon-konsernin kansainvälisestikin suosituin tuotteemme Lumon 5 pärjää kiinteistön ulkopuolelta tulevan äänen vaimennuksessa. Testituloksen mukaan Lumon 5:n ilmaääneneristävyys oli parhailla tiivisteillä 26 dB ja yhdessä Lumon-kaiteen kanssa 27 dB. Tulos on paras yhdenkään parvekelasitustuotteen koskaan saama arvosana”, Hilliaho sanoo.

Lumonin Keski-Euroopan johtaja Antti Vänskä korostaa, että parvekkeen äänieristys ratkaisee Saksassa lasitusurakan saamisen. ”Desibeli-vaatimus alkaa näkyä jo saksalaisessa kaavoituksessa. Uskonkin, että tulevaisuudessa tietystä desibeli-tasosta tulee vaadittava normi. Sen vuoksi testitulos on meille merkittävä. Voimme jatkaa kunnianhimoista tuotekehitystä”, Vänskä toteaa.

Markkinoiden avaus Belgiaan ja Itävaltaan

Lumon on kasvanut suunnitelmiensa mukaan kansainvälisillä markkinoilla. Vuoden 2020 päämääränä on lähes kaksinkertaistaa liikevaihto 200 miljoonaan euroon nykyisestä 120 miljoonasta eurosta.

”Tänä vuonna arvioimme, että jo puolet liikevaihdosta tulee viennistä. Olemme keskittyneet voimakkaasti kansainvälistymiseen. Belgiassa voitimme juuri ensimmäisen lasitusurakan, ja Itävallassa on löytynyt jälleenmyyjät tuotteidemme myyntiin. Monissa Keski-Euroopan maissa markkinat avautuvat nyt vauhdilla, joten olemme oikeaan aikaan liikkeellä”, Vänskä kommentoi.

Lumon Oy

henkilöstön kehityspäällikkö Kimmo Hilliaho

puh. 0400 780 909

kimmo.hilliaho@lumon.com

Lumon Oy

johtaja, Keski-Eurooppa, Antti Vänskä

antti.vanska@lumon.com

Lumon Oy on erikoistunut parvekejulkisivutuotteiden ja lasiterassien myyntiin, valmistukseen ja asennukseen – erikoisosaamisalueena lasi- ja alumiinirakentaminen. Tärkeimmät vientimaat ovat Espanja, Ruotsi, Saksa, Venäjä, Norja, Ranska ja Sveitsi. Yrityksen tuotantolaitokset sijaitsevat Kouvolassa. Perheyhtiön liikevaihto on lähes 130 miljoonaa euroa, josta kansainvälisen liiketoiminnan osuus noin 60 miljoonaa euroa. Konsernissa työskentelee yli 800 henkilöä.