Kielo ostaa täyteen vuokratut kohteet Turun ydinkeskustasta

Helsinki, 3. syyskuuta 2018
Kiinteistöyhtiö Kielo on hankkinut kaksi täyteen vuokrattua toimistokiinteistöä Turun ydinkeskustasta.

Kielo on ostanut kaksi toimistokiinteistöä paikalliselta sijoittajalta Turun Teknologiakiinteistöiltä, jonka pääomistajiin kuuluu Turun kaupunki. Viimeisten hankintojen tapaan, tämän kaupan myötä Kielo pääsee uudelle markkinalle Turkuun. Kohteet sijaitsevat Turun ydinkeskustassa korttelin päässä kauppatorilta ja pääkävelykadulta. Rakennuksissa on yhteensä noin 10.100 neliömetriä vuokrattavaa pinta-alaa ja ne ovat vuokrattu Turun kaupungille.

Hanna Rauhala, Fund Manager, Brunswick Real Estate:
"Turun markkinalla toimii pääsääntöisesti paikallisia sijoittajia ja olemme tyytyväisiä onnistuessamme ostamaan kaksi kiinteistöä keskeiseltä paikalta uudesta kohdekaupungista. Turku ei ole pelkästään yksi Suomen suurimmista kaupungeista, siellä sijaitsee myös Suomen toiseksi suurin yliopisto. Jatkamme hankintaponnistuksia Kielon kohdekaupungeissa löytääksemme lisää mielenkiintoisia sijoitusmahdollisuuksia."

Kielon investointistrategiana on keskittyä laadukkaisiin toimistokohteisiin suomalaisissa kasvukeskuksissa. Kielo perustettiin elokuussa 2017. Tavoitteena on rakentaa houkutteleva kiinteistöportfolio, joka antaa korkeat sekä vakaat tuotot ja jossa on merkittävää kasvupotentiaalia paikallisen asset managementin turvin.

Lisätietoja antaa:

Hanna Rauhala
Puh: +358 40 029 7312 s: hanna.rauhala@brunswickrealestate.com

Alexander Wörlund
Puh: +358 44 510 4146 s: alexander.worlund@brunswickrealestate.com

Erik Widmark, ruotsiksi tai englanniksi
Puh: +46 70 586 75 06 s: erik.widmark@brunswickrealestate.com

Brunswick Real Estate on markkinajohtava sijoittaja ja lainoittaja Pohjoismaissa, jonka palveluihin kuuluvat kiinteistösijoitukset sekä lainarahoitus.

Pääomasijoitus (Equity investment management) sisältää laajan valikoiman struktuureja kaupallisiin kiinteistöihin, kuten kiinteistörahastoja, erillisiä investointimandaatteja suurille instituutioille, kansainvälisille sijoittajille ja managereille, sekä vuokra-asuntokehittämistä. Lainasijoitus (Debt investment management) keskittyy rahoittamaan kaupallisia kiinteistösijoituksia Pohjoismaissa.

Tiimimme käsittää yhteensä 50 työntekijää Tukholmassa, Helsingissä ja Lontoossa sekä laajan kansainvälisen kokemuksen omaavia seniorineuvonantajia. www.brunswickrealestate.com

Avainsanat: