Sveafastigheter ja HGR myyvät 154 miljoonan euron kiinteistösalkun

Sveafastigheter ja HGR Property Partners ovat päässeet sopimukseen AXA REIM:n kanssa suomalaisen päivittäistavarakaupan kiinteistöistä koostuvan salkun myymisestä 154 miljoonalla eurolla ERIV II:lle.

Sveafastigheter ja HGR Property Partners ovat päässeet sopimukseen päivittäistavarakaupan kiinteistöistä koostuvan salkun myymisestä. Salkku sisältää 128 kohdetta Suomessa ja sen vuokrattava pinta-ala on n. 130 000 neliömetriä. Kauppa saatetaan päätökseen joulukuussa kiinteistöjen 154 miljoonan euron kokonaisarvoon perustuen.

Kiinteistösalkun ostaa yleiseurooppalainen AXA Real Estate Investment Managersin (AXA REIM) hallinnoima kiinteistörahasto “European Retail Income Venture II” (ERIV II).

Kiinteistösalkku koostuu pienistä ja keskisuurista, keskimäärin 1000 m2, päivittäistavarakaupoista 95 kunnassa ympäri Suomea. Salkun päävuokralaisia ovat lähes yhtä suurin osuuksin markkinajohtajat S-ryhmä, Kesko ja Tradeka. Sveafastigheter ja HGR Property Partners hankkivat kiinteistöt usealla transaktiolla 2006 aikana. Salkun vuokrasopimusten keskimääräinen pituus on noin seitsemän vuotta.

– Yhteistyömme HGR Property Partnersin kanssa on ollut erittäin menestyksekästä ja olemme saattaneet olettamaamme nopeammin loppuun liiketoimintasuunnitelman, jonka muodostimme kohteita ostettaessa. Vuokraamiseen sekä rakennusten uudistamiseen keskittyminen on tuottanut erinomaisia tuloksia. Kiinteistöt ovat nyt täyteen vuokrattuja sekä hyvin hoidettuja, sanoo Simon de Château, Sveafastigheterin toimitusjohtaja,

– Olemme erittäin tyytyväisiä mittavien uudistusten kautta saavuttamiimme tuloksiin. ERIV II ostaa nyt selväpiirteisen, kassavirtaa tuottavan kiinteistösalkun, joka koostuu laadukkaista kohteista hyvillä sijainneilla ympäri Suomea. Yhteistyömme Sveafastigheterin kanssa jatkuu ja etsimme jatkuvasti uusia investointimahdollisuuksia Suomessa, sanoo HGR Property Partnersin toimitusjohtaja Patrick Gylling.