Sveafastigheter myy kiinteistön Raision seudun koulutuskuntayhtymälle

Sveafastigheter Fund II (”Sveafastigheter”) ja RandH Group Oy ovat myyneet 14.12.2012 allekirjoitetulla kauppakirjalla kiinteistön Raision seudun koulutuskuntayhtymälle (”Raseko”).

Kiinteistö sijaitsee Raisiossa, osoitteessa Purokatu 1, ja sen kokonaispinta-ala on n. 3 800 m2. Tällä hetkellä kiinteistössä toimii Deltamarin Oy, joka on muuttamassa Turkuun. Raseko tulee alustavien suunnitelmiensa mukaan sijoittamaan kiinteistöön kauppaopiston, oppisopimustoimiston sekä Timalin yrityskoulutukset.

- Olemme tyytyväisiä syntyneeseen kauppaan ja siihen, että hyvällä paikalla sijaitsevalle kiinteistölle löytyi ostajaksi maamme menestyneimpiin ammatillisiin kouluttajiin lukeutuva Raseko, sanoo RandH Group Oy:n Johnny Larsson.

- Raseko kehittää jatkuvasti omaa toimintaansa ja varmistaa kaikkien koulutusalojensa tulevaisuuden parantamalla niiden toimintaedellytyksiä pitkällä aikavälillä. Liiketalouden alan koulutus ja työelämälähtöinen kehittämistoiminta on kuntayhtymän alueen elinkeinoelämän kannalta keskeinen asia. Olemmekin erittäin tyytyväisiä ratkaisuun, johtava rehtori Maria Taipale toteaa.

Lisätiedot:

Johnny Larsson, toimitusjohtaja, RandH Group Oy, puh. +358 400 181918, sähköposti johnny.larsson@randh.fi

Maria Taipale, johtava rehtori, Raision seudun koulutuskuntayhtymä, puh. +358 44 705 7601, sähköposti maria.taipale@raseko.fi

Sveafastigheter on johtava pohjoismainen kiinteistörahasto, joka keskittyy yksinomaan kiinteistösijoituksiin. Ensimmäinen opportunistinen kiinteistörahasto Sveafastigheter Sverige I tuotiin markkinoille vuonna 2003. Vuonna 2006 lanseerattiin toinen rahasto, Sveafastigheter Fund II. Sveafastigheter Fund III suljettiin helmikuussa 2011 sen saavutettua 317 miljoonaa euroa omaa pääomaa.

Sveafastigheterilla on toimipisteet Tukholmassa, Helsingissä ja Malmössä.

RandH Group Oy

Randh Group toimii Sveafastigheterin paikallisena kumppanina. Yhtiö on vuonna 2004 perustettu suomalainen sijoitusyhtiö, joka tekee pitkäaikaissijoituksia kiinteistöihin.

Avainsanat: