Sveafastigheter nimetty parhaaksi kiinteistövarainhoitajaksi Pohjoismaissa ja Baltiassa 2014

Pohjoismainen kiinteistörahastomanageri Sveafastigheter on viidettä kertaa kuuden viime vuoden aikana nimetty parhaaksi kiinteistövarainhoitajaksi Pohjoismaissa ja Baltiassa Euromoney-lehden vuotuisessa tutkimuksessa.

Sveafastigheter valittiin myös parhaaksi kiinteistövarainhoitajaksi Suomessa. Sveafastigheterin kiinteistöjä Suomessa hoitaa Sirius Capital Partners.

Euromoney kokoaa kiinteistöneuvonantajien, kiinteistökehittäjien, sijoitusmanagerien, vuokralaisyritysten ja pankkien mielipiteet yli 60 maassa maailmanlaajuisesti. Vastaajat valitsivat yhtiöt, jotka tarjosivat parhaita kiinteistötuotteita ja palveluita viimeisten 12 kuukauden aikana.

- Olemme kiitollisia saadessamme jälleen kerran Pohjoismaiden ja Baltian parhaan kiinteistövarainhoitajan nimityksen. Sveafastigheter aloitti ensimmäisen rahastonsa vuonna 2003 ja on menestynyt erinomaisesti Euromoneyn tutkimuksissa päämarkkina-alueillaan siitä lähtien kun tutkimus aloitettiin vuonna 2005. Vastaajat edustavat laaja-alaisesti kiinteistöalan sijoittajia ja toimijoita, ja palkinnon saavuttaminen osoittaa, että Sveafastigheterin liiketoimintamalli on menestyvä ja arvostettu, toteaa Sveafastigheterin toimitusjohtaja Johan Tengelin.

Lisätietoja:

Johan Tengelin, CEO, Sveafastigheter, puhelin +46 8 545 075 14, johan.tengelin@sveafastigheter.se

Sveafastigheter on johtava pohjoismainen kiinteistörahastomanageri. Yritys perustettiin vuonna 2003 ja se omistaa tällä hetkellä kiinteistöjä Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa ja Virossa yhteensä 1,3 miljardin euron edestä. Sveafastigheterin viimeisimmällä rahastolla, Sveafastigheter Fund III:lla, on 317 miljoonaa euroa oman pääoman sitoumuksia.