Sveafastigheter nimetty parhaaksi kiinteistövarainhoitajaksi Suomessa ja Ruotsissa

Markkinatoimijat ovat äänestäneet Euromoney-lehden vuotuisessa tutkimuksessa Sveafastigheterin parhaaksi kiinteistövarainhoitajaksi Suomessa ja Ruotsissa vuonna 2011.

Sveafastigheter on vuodesta 2005 lähtien joka vuosi, lukuun ottamatta vuotta 2008, nimetty parhaaksi kiinteistövarainhoitajaksi Ruotsissa. Tämä on näin ollen kuudes kerta kun Sveafastigheter palkitaan Ruotsissa ykkössijalla.

Myös Suomessa Sveafastigheter nimettiin vuoden 2011 parhaaksi kiinteistövarainhoitajaksi.

- Tämä on tärkeä tutkimus, koska se osoittaa sijoittajien luottamusta Sveafastigheteria kohtaan. Nimityksen saaminen yksittäisenä vuonna on kunnia. Se, että olemme toistuvasti saavuttaneet hyvän sijoituksen Ruotsissa on selkeä tunnustus siitä, että Sveafastigheterin liiketoimintamalli on toimiva ja että sitä arvostavat sekä liikekumppanit että sijoittajat. Olemme myös iloisia siitä, että saamme Suomessa tunnustusta näin pian avattuamme siellä toimiston, sanoo Simon de Château.

Sveafastigheter on johtava pohjoismainen pääomasijoittaja, joka keskittyy yksinomaan kiinteistösijoituksiin. Ensimmäinen opportunistinen kiinteistörahasto Sveafastigheter Sverige I tuotiin markkinoille vuonna 2003. Vuonna 2006 lanseerattiin toinen rahasto, Sveafastigheter Fund II. Sveafastigheter Fund III suljettiin helmikuussa 2011 sen saavutettua 317 miljoonaa euroa omaa pääomaa. Rahasto on yksi suurimmista eurooppalaisista kiinteistörahastoista, joka suljettiin vuoden 2011 aikana.

Sveafastigheterilla on toimipisteet Tukholmassa, Helsingissä ja Malmössä.

Lisätiedot:

Simon de Château, osakas ja CEO, puh. +46 8 545 075 01