Sveafastigheter ostaa Ruotsissa Hemsöltä avustetun asumisen kiinteistöjä

Sveafastigheter Fund III AB, Sveafastigheterin kolmas rahasto (”Sveafastigheter”), on allekirjoittanut yhteistyökumppaninaan Residenset AB sopimuksen 15 avustetun asumisen kiinteistön ostamisesta Hemsöltä. Kiinteistöt sijaitsevat erinomaisilla paikoilla Malmössä, Västeråsissa, Täbyssä, Nyköpingissä, Nyköpingissä, Linköpingissä, Katrineholmissa ja Kristinehamnissa. Toukokuun alkuun suunnitellun kaupan arvo on noin 131 miljoonaa Ruotsin kruunua. Kauppa tehdään Högkullen Omsorgsfastigheter AB:n nimissä, jonka pääomistaja on Sveafastigheter AB ja osaomistaja Residenset AB, joka vastaa myös kohteiden hallinnoinnista.

Högkullen Omsorgsfastigheter AB omistaa tämän kaupan jälkeen 82 avustetun asumisen kiinteistöä, joiden yhteenlaskettu pinta-ala on yli 40 000 neliötä. Kiinteistöt sijaitsevat useiden eri kuntien alueella Mälardalenista Skåneen. Vuokralaisina niissä ovat 90 prosenttisesti kunnat tai maakäräjäkunnat.

– Kiinteistöt sijaitsevat vahvoissa kunnissa ja niissä on vuokralaiset, joiden kanssa on pitkät vuokrasopimukset. Hankinta täydentää erittäin hyvin Högkullenin jo olemassa olevaa salkkua, joka alkaa nyt olla sen verran iso, että voimme tehostaa salkun hallinnointia ja lisätä sitä kautta vuokralaisten tyytyväisyyttä. Tarkoituksemme on, että Högkullen kasvaa yhtiönä edelleen ja vahvistaa asemaansa johtavana kiinteistönomistajana ja vuokraisäntänä tämäntyyppisten kiinteistöjen saralla, sanoo Sveafastigheterin toimitusjohtaja Simon de Château.

Sveafastigheterin juridisena neuvonantajana transaktiossa toimi MAQS ja taloudellisena neuvonantajana PwC.

Nordier Property Advisors toimi kaupassa yleisenä neuvonantajana.

Lisätiedot:

Patrick Gylling, osakas ja CIO, Sveafastigheter, puh. +358 40 542 6397, patrick.gylling@sveafastigheter.fi

Sveafastigheter on johtava pohjoismainen kiinteistörahasto. Vuonna 2003 perustettu yhtiö hallinnoi tällä hetkellä omaisuutta yhteensä 1,1 miljardin euron arvosta Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa ja Virossa. Sveafastigheterin viimeisimmällä rahastolla, Sveafastigheter Fund III:lla, on omaa pääomaa 317 miljoonaa euroa.

Sveafastigheterilla on toimipisteet Tukholmassa, Helsingissä ja Malmössä.

Residenset

Residenset toimii kiinteistökehityksen puolella ja on ollut vuodesta 2005 lähtien johtava kiinteistönomistaja avustetun asumisen kiinteistöjen ollessa kyseessä.

Avainsanat: