Sveafastigheter ostaa toimistokiinteistön Helsingin keskustasta

Sveafastigheter-HGR Investments ostaa kiinteistön Helsingistä.

Sveafastigheter ja HGR Property Partners ovat yhteisomisteisen yhtiönsä kautta ostaneet kiinteistön, jonka vuokrattava pinta-ala on 2 168 m2 ja arvo noin 1,6 miljoonaa euroa. Yhteisomisteinen yhtiön, Sveafastigheter-HGR Investments, omistaa tällä hetkellä kaksi kiinteistöä Helsingissä, joiden yhteispinta-ala on noin 10 000 m2.

Sveafastigheter-HGR Investmentsin liikeidea perustuu Sveafastigheterin taloudellisen vahvuuden ja HGR Property Partnersin paikallistuntemuksen sekä markkinatietämykseen yhdistämiseen. Sen kautta Suomen kiinteistömarkkinoille syntyy vahva sijoittaja. Uusi yhtiö aikoo olla aktiivinen ostaja sekä kehittäjä Suomen kiinteistömarkkinoilla, lähinnä Helsingissä. Usean pienemmän kaupan kautta on mahdollista luoda isompi kiinteistösalkku.

- Sveafastigheterin investointistrategia on aina käsittänyt investointeja esikaupunkeihin mieluummin kuin kaupunkien keskuksiin. HGR:n projektiosaamisella sekä markkinatietämyksellä meille avautuu osittain uusi markkina sekä mahdollisuus investoida keskeisiin sijainteihin Helsingissä. HGR:n pitkä kokemus projekteista sekä vuokrauksesta täydennettynä taloudelliseen vahvuuteemme, luo meille mahdollisuuden kehittää sekä luoda arvoa, sanoo Erik Widmark, Sveafastigheterin investment manager.