Sveafastigheter tekee kolmannen sijoituksensa Tanskassa

Sveafastigheter Fund III AB, Sveafastigheterin kolmas rahasto (”Sveafastigheter”), tekee kolmannen sijoituksensa Tanskassa ostamalla 177 omistusasuntoa.

Sveafastigheter ostaa yhdessä North Property Asset Management A/S:n kanssa 177 modernia osakehuoneistoa, joiden yhteenlaskettu vuokrattava pinta-ala on 17 300 neliömetriä. Asunnot sijaitsevat keskeisillä paikoilla Kööpenhaminassa, Kongens Lyngbyssä ja Aalborgissa. Asunnot ostetaan AP Pensionilta 400 miljoonan Tanskan kruunun kauppahintaan.

– Näiden nykyaikaisten houkuttelevasti sijaitsevien huoneistojen hankinta täydentää erittäin hyvin jo olemassa olevaa salkkuamme ja antaa meille tukevan jalansijan asuntopuolella Tanskassa, toteaa Simon de Château, Sveafastigheterin toimitusjohtaja.

Bruun & Hjejle toimi Sveafastigheterin juridisena neuvonantajana kaupassa.

Lisätiedot:

Patrick Gylling, osakas ja CIO, Sveafastigheter, puh. +358 40 542 6397, patrick.gylling@sveafastigheter.fi

Sveafastigheter on johtava pohjoismainen kiinteistörahasto. Vuonna 2003 perustettu yhtiö hallinnoi tällä hetkellä omaisuutta yhteensä 1,1 miljardin euron arvosta Ruotsissa, Suomessa, Tanskassa ja Virossa. Sveafastigheterin viimeisimmällä rahastolla, Sveafastigheter Fund III:lla, on omaa pääomaa 317 miljoonaa euroa.

Sveafastigheterilla on toimipisteet Tukholmassa, Helsingissä ja Malmössä.

North Property Asset Management

North Property Asset Management hallinnoi sekä kaupallisia kiinteistöjä että asuinkiinteistöjä kolmen miljardin Tanskan kruunun arvosta. Yhtiöllä on kymmenen työntekijän toimisto Kööpenhaminassa.

Avainsanat: