Cleantech Finlandin SOLVED-asiantuntijapalvelu tähtää maailman johtavaksi cleantech-yhteisöksi

Maailmalla kamppaillaan lukemattomien ympäristöhaasteiden kanssa. Cleantech Finlandin uusi SOLVED-asiantuntijapalvelu osoitteessa www.solved.fi valjastaa suomalaisen ongelmaratkaisukyvyn ja teknolologiaosaamisen niiden ratkaisemiseksi.

Cleantech Finland on Finpron operoima suomalaisten ympäristöteknologiayritysten verkosto, jonka tavoitteena on profiloida Suomi alan huippumaaksi. Cleantech Finlandin uusi verkossa toimiva SOLVED-asiantuntijapalvelu kokoaa yritykset, asiakkaat ja muut sidosryhmät, ongelmat ja niiden ratkaisut yhdelle sosiaalisen median käytäntöjä hyödyntävälle alustalle.

Huippuosaajat ja haasteet kohtaavat

Palvelussa voi kuka tahansa kysyä, keskustella ja verkottua, mukana olevat Cleantech Finlandin jäsenyritysten asiantuntijat tuovat omilla osaamisalueillaan keskusteluun ja esitettyihin haasteisiin sekä tuoreinta faktatietoa, näkemyksiä että käytännön kokemusta. Tähän mennessä palveluun on rekisteröitynyt noin sata asiantuntijaa.

- Ongelmanratkaisukyky on tunnetusti osa suomalaista perimää. Meillä on näyttöä, yhteistyövalmiuksia ja luontainen halu tehdä asiat mahdollisimman tehokkaasti ja hyvin, sanoo Cleantech Finlandin johtaja Santtu Hulkkonen.

Uuden palvelun rakentaminen on ollut osa Cleantech Finlandin strategiatyötä. Se on myös sekä maabrändityöryhmän tavoitteiden konkreettista toteuttamista että vastaus viime viikolla julkistetun Alahuhdan raportin esittämiin haasteisiin yritysten kansainvälistämisestä.

- Suomalaisten ratkaisukeskeisyys, yhteistyövalmiudet ja tarve tehdä asioita uudella tavalla ovat tällä hetkellä pinnalla monessa eri yhteydessä. On ollut hauska huomata, että meidän keskeinen hankkeemme palvelee kaikkia näitä tavoitteita, Hulkkonen sanoo.

Cleantech Finlandin asiantuntijaverkosto kokoaa yhteen johtavat suomalaiset ympäristöliiketoiminnan osaajat. Edistämme Suomen mainetta ympäristöosaamisen johtavana asiantuntijana yhdistämällä jäsenyrityksiemme ratkaisut globaaleihin ympäristöhaasteisiin. Cleantech Finland -brändin omistaa Elinkeinoelämän keskusliitto, EK. Markkinoinnista ja viestinnästä vastaa Finpro.
www.cleantechfinland.com | www.solved.fi

Avainsanat: