Digikoulutusta ja webinaareja edistämään matkailutoimialan kilpailukykyä

Visit Finland haluaa auttaa matkailualan yrityksiä haastavassa tilanteessa lanseeraamalla kaikille avoimen ja maksuttoman digikehityksen verkkokoulutuksen ja sarjan webinaareja.

Visit Finland on julkaissut matkailuyrityksille suunnatun Digiloikan ABC -verkko-oppimiskokonaisuuden, joka ohjeistaa matkailuyrityksiä ottamaan maksimaalisen hyödyn digitaalisuuden tuomista mahdollisuuksista. Näinä haastavina aikoina, kun matkailu ei ole edes sallittua, Visit Finland haluaa tukea toimialaa valmistautumaan uuteen nousuun ja hyödyntämään kriisin tuoman lisäajan.

Verkko-oppimiskokonaisuus koostuu kymmenestä askeleesta, joiden avulla yritys voi hoitaa digitaalisuuden perusteet kuntoon. Koulutus sisältää oppeja aina omien verkkosivun löydettävyydestä analytiikkaan ja online-myynnin kehittämisestä sosiaalisen median hyödyntämiseen.

”Tiedämme, että toimiala on aivan käsittämättömän kriisin keskellä, ja moni yritys kamppailee akuutissa kassakriisissä. Samaan aikaan tiedämme yrityksiä, joilla on mahdollisuus suunnitella ja kehittää kriisin jälkeistä toimintaansa ja luottamusta siihen, että toimiala tulee vielä kasvamaan. Normaalisti suurin haaste yritysten digitaalisuuden kehityksen tiellä on ajan puute. Toivommekin, että yritykset kykenisivät hyödyntämään hiljaisen ajan siihen, että hoitaisivat digiasiat kuntoon ja siten valmistautuisivat uuteen nousuun entistä ehompana. Nyt julkaistava verkko-oppimiskokonaisuus tarjoaa tähän konkreettisia ohjeita ja vinkkejä askel askeleelta.” sanoo digitaalisesta kehityksestä vastaava Kaisa Kosonen, Business Finlandin Visit Finland -yksiköstä.

Verkkokoulutus sisältää videomuotoisia tietoiskuja, artikkeleja ja erilaisia tehtäviä. Huhtikuun ajan oppiympäristössä on myös live chat, jossa Visit Finland akatemian valmentajat vastaavat esiin nousseisiin kysymyksiin ja auttavat oppipolun varrella tarpeen mukaan.

Verkko-oppimiskokonaisuuden lisäksi Visit Finland julkaisee myös sarjan kaikille avoimia ja maksuttomia webinaareja, joissa käsitellään muun muassa digitaalisuuden perusteita, kestävää matkailua, kriisiajan viestintää, tuotekehitystä sekä Business Finlandin rahoitusten hakemista.

”Haluamme omalta osaltamme edistää matkailuyritysten pääsyä takaisin kestävän kasvun polulle mahdollisimman nopeasti kriisin jälkeen”, kommentoi Visit Finlandin tuotekehitysjohtaja Kristiina Hietasaari.

Visit Finlandin Digiloikan ABC –verkko-oppimiskokonaisuus.

Visit Finlandin webinaarit.

Lisätietoja medialle:

Kaisa Kosonen, Head of Digital Development, Visit Finland | Business Finland
kaisa.kosonen@businessfinland.fi 040 749 4904

Kristiina Hietasaari, Head of Product and Content Visit Finland | Business Finland
kristiina.hietasaari@businesfinland.fi 040 778 8918

Heli Hemgård, Communications Manager. Visit Finland | Business Finland
heli.hemgard@businessfinland.fi 040 901 5219

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi / www.visitfinland.com

Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita sekä edistää matkailua ja investointeja Suomeen. Organisaatiossa työskentelee 600 asiantuntijaa 40 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi