Huippusuosittu junamatkaohjelma matkasi läpi Suomen

Rakastettu brittiläinen tv-ohjelma “The World’s Most Scenic Railway Journeys” matkusti noin 900 kilometriä Suomen läpi – Helsingistä Kemijärvelle. Suomi-jakso saa ensi-iltansa Isossa-Britanniassa perjantaina 12.6. Channel 5 -kanavalla. Ohjelmaa katsoo Isossa-Britanniassa yli 1,5 miljoonaa ihmistä joka viikko.

“The World’s Most Scenic Railway Journeys” -ohjelman toisen kauden kuudennessa osassa matkustetaan läpi talvisen suomen. Katsojat pääsevät näkemään muun muassa tunnelmallisia lumisia metsiä, jäätyneitä järviä ja näyttäviä revontulia. Ohjelmassa tutustutaan myös Rovaniemen historiaan ja nykyrooliin joulupukin kotipaikkana. Juontajana junamatkalla toimii Love Actually -elokuvastakin tuttu näyttelijä Bill Nighy.

Ohjelman vierailu Suomessa on osa matkailua edistävän Visit Finlandin pr-työtä.

- Talviaktiviteettien, revontulien ja joulupukin vetovoima jatkuu voimakkaana brittiläisten matkailijoiden keskuudessa. “The World’s Most Scenic Railway Journeys” -ohjelma tuo Suomelle erinomaista näkyvyyttä aikana, jolloin on erittäin tärkeää vahvistaa maamme vetovoimatekijöitä kansainvälisesti, PR Manager Joonas Halla Business Finlandin Visit Finland -yksiköstä iloitsee.

Ohjelma kuvattiin Suomessa talvella ennen koronapandemian rajoituksia.

Lisätietoa The World’s Most Scenic Railway Journeys –ohjelmasta:

Lisätietoa Visit Finlandin kansainvälisen mediatyön tuloksista:

Lisätietoja medialle:

Joonas Halla, PR & Media Manager, Visit Finland | Business Finland
joonas.halla (at) businessfinland.fi 050 346 5256

Heli Hemgård, Communications Manager. Visit Finland | Business Finland
heli.hemgard (at) businessfinland.fi 040 901 5219

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi / www.visitfinland.com

Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita sekä edistää matkailua ja investointeja Suomeen. Organisaatiossa työskentelee 600 asiantuntijaa 40 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi