Körber hankkii osake-enemmistön DAIN Studiosista

Kansainvälinen teknologiakonserni Körber vahvistaa digitaalista liiketoimintaansa hankkimalla osake-enemmistön suomalais-saksalaisesta data- ja tekoälykonsultointiyritys DAIN Studiosista. Körberin globaali liiketoiminta tuo uusia kehittymis- ja laajentumismahdollisuuksia myös DAIN Studiosille.

Yritysten alkuperäisen kohtaamisen taustalla olevan Invest in Finlandin mukaan investoinnista hyötyvät molemmat osapuolet ja Suomi tarvitsee vastaavia ulkomaisia investointeja vakaan kasvun ja kehityksen pohjaksi.

– Körberin investointi tarjoaa DAIN Studiosille resursseja kasvattaa tuotekehitystä Suomessa ja mahdollisuuksia laajentaa tuote- ja palveluportfoliota sekä luoda asiakassuhteita globaalisti. Ulkomaiset investoinnit tuovat Suomeen innovaatiovoimaa ja vahvistavat osaamista. Körberin investoinnin myötä suomalainen tekoälyekosysteemi vahvistuu entisestään, kertoo Business Finlandiin kuuluvan Invest in Finlandin toimialajohtaja Janne Kari.

DAIN Studios jatkaa toimintaansa itsenäisesti omalla brändillään. Tuote- ja palveluportfolionsa laajentamisen lisäksi yritys tulee kuitenkin vahvistamaan painopistettään Körberin kanssa erityisesti teollisuuden ja logistiikan alueella.

– Viimeisten viiden vuoden ajan DAIN Studios on asemoinut itsensä menestyksellisesti Suomessa ja Saksassa data- ja tekoälystrategioissa ja niiden toteuttamisessa. Körberin ansiosta voimme nyt laajentaa strategista merkittävyyttämme kotimarkkinoidemme ulkopuolelle ja kansainvälistyä entistä enemmän. Tekoäly on tulevaisuutta ja olemme innostuneet päästessämme tekemään sitä yhdessä Körberin tiimin kanssa, sanoo Dirk Hofmann, DAIN Studiosin Saksan yksikön toimitusjohtaja.

Suomalaiset innovaatioekosysteemit kiinnostavat laajalti Euroopassa. Suomen vahvuudet tunteva Invest in Finland edistää ulkomaisten yritysten sijoittumista Suomeen tunnistamalla ulkomaisen asiakasyrityksen tarpeet. Ulkomaisille asiakasyrityksille esitellään myös mahdollisuuksia toimia yhteistyössä suomalaisten verkostojen kanssa.

– Tuotekehitysosaaminen on Suomen keskeisimpiä kilpailuvaltteja kansainvälisten investointien edistämisessä. Suomalaisten kyky tehdä yhteistyötä saa yhä enemmän huomiota niin viennin kuin Suomeen tulevien investointien näkökulmasta. Suomalaistan organisaatioiden matala hierarkia tukee tätä, Kari jatkaa.

Körber

DAIN Studios

Lisätietoja medialle:

Janne Kari
Head of Invest in Finland, Digitalization
Invest in Finland | Business Finland

janne.kari@businessfinland.fi

Heli Hemgård
Finland Promotion Services | Business Finland

heli.hemgard@businessfinland.fi

Ulla Kruhse-Lehtonen
Co-Founder & CEO