Porojoogaa ja ilmatangoa Visit Finlandin kansainvälisessä kampanjassa

Kansainvälistä matkailua edistävän Visit Finlandin uuden kampanjan tähtenä toimii positiivisuudestaan tunnettu Sauli Koskinen. Markkinointikampanjassa tanssitaan ilmatangoa Helsingissä, saunotaan Tampereella, kokataan Turun saaristomaisemissa sekä joogataan porojen keskellä Kuusamossa.

Rajojen pysyessä tiukasti kiinni ja vapaa-ajan matkustamisen ollessa edelleen mahdotonta, ylläpitää Visit Finland pitkäjänteisesti Suomen tunnettuutta maailmalla. Suomi halutaan pitää kansainvälisten matkailijoiden mielessä, sillä kilpailu avautuvilla matkailumarkkinoilla tulee olemaan kovaa.

Sosiaaliseen mediaan keskittyvässä kansainvälisessä #happywithfinns-kampanjassa neljättä kertaa maailman onnellisimmaksi maaksi valitun Suomen onnellisuussaloihin matkailijat johdattaa suomalainen mediapersoona Sauli Koskinen.

- Rakastan matkustamista ja olen aina valmis uusiin seikkailuihin. Suomessa on paljon hienoja asioita, jotka ovat myös minulle itselleni uusia. On hienoa päästä tälle onnellisuusmatkalle mukaan, tutkimaan tuntematonta ja jakamaan löytöjä myös kansainvälisille yleisöille, Sauli Koskinen kommentoi.

#happywithfinns -kampanjassa Visit Finlandin sosiaalisen median kanavat täyttyvät kesäkuussa onnellisuuden saloihin sukeltavista videoista ja kuvista. Helsinkiä esitellään urbaanin kulttuurin kaupunkina, luontoa ja taidetta yhdistävällä matkalla kaupunkipyöräillään ja opiskellaan ilmatangoa Katri Mäkisen sekä Matti Puron johdolla Allas Sea Poolin näyttävissä maisemissa. Kaupungin vastakohdaksi luvassa on myös erämaatunnelmia Kuusamosta, jossa on vuorossa porojoogaa.

Juhannuksen tunnelmia vietetään Turussa kesäisiä herkkuja kokaten ja Muumimaailmassa piipahtaen. Suomen saunapääkaupungissa eli Tampereella rentoudutaan erilaisissa saunoissa, muun muassa telttasaunassa Näsijärven rannalle. Matkan aikana yövytään myös uniikeissa paikoissa, kuten kasvihuonemajoituksessa keskellä idyllisintä maaseutua sekä lasikattoisissa majoissa Lapin luonnossa.

#happywithfinns -ilotteluun voivat osallistua kaikki

Kampanjaan voivat osallistua alueellisten matkailuorganisaatioiden ja -yritysten lisäksi myös tavalliset suomalaiset lisäämällä sosiaaliseen mediaan hyvän mielen sisältöä käyttäen aihemerkintää #happywithfinns. Tavoitteena on antaa matkailusta haaveileville lukuisia syitä matkustaa Suomeen.

- Omaan somepostaukseen voi ottaa inspiraatiota Sauli Koskisen videoista ja porojoogan sijaan voi vaikka joogata oman koiran kanssa tai taltioida omia onnenhetkiä kesäisestä Suomesta – olipa se sitten kuva rakkaasta kesämökistä, juhannustunnelmia yöttömästä yöstä tai vauhdikas klippi vesihiihtokokeilusta. Jaamme parhaita IG-stooreja, kuvia ja videoita Visit Finlandin @OurFinland-kanavalla pitkin kesää, sosiaalisen median vastaava Piia Heikkinen Business Finlandin Visit Finland -yksiköstä kertoo.

#happywithfinns-videot julkaistaan Visit Finlandin sosiaalisen median kanavissa viikoilla 24 ja 25.

Kampanjan mainosvideo: https://mediabank.businessfinland.fi/l/RW9rpkxnhs22 (ladattava video myös mahdollista saada)

Saulin tervehdysvideo suomalaisille: https://mediabank.businessfinland.fi/l/ZH_THmb5jKK2

Lisäkuvia median käyttöön: https://mediabank.businessfinland.fi/l/8c-VDrNCjJkG

Lisätietoja medialle:

Piia Heikkinen, Social Media Manager. Visit Finland | Business Finland
piia.heikkinen@businessfinland.fi  050 331 3411

Heli Hemgård, Communications Manager. Visit Finland | Business Finland
heli.hemgard@businessfinland.fi 040 901 5219

Visit Finland vastaa valtakunnallisena matkailualan asiantuntijana ja aktiivisena toimijana ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailun edistämisestä. Visit Finland tukee alan yrityksiä ja yritysryhmiä kansainvälisille markkinoille tarkoitettujen matkailupalvelujen kehittämisessä ja markkinoinnissa. Visit Finland on osa Business Finlandia www.visitfinland.fi / www.visitfinland.com

Business Finland on suomalainen julkinen toimija, joka tarjoaa innovaatiorahoitusta ja kansainvälistymispalveluita sekä edistää matkailua ja investointeja Suomeen. Organisaatiossa työskentelee noin 700 asiantuntijaa 40 toimipisteessä maailmalla ja 16 toimipaikassa Suomessa. Business Finland on osa Team Finland -verkostoa. www.businessfinland.fi