Kummit-Golf Tuotti 17 000 Euroa Lastenklinikan Hengityslaitehankintaan

Report this content

KUMMIT-GOLF TUOTTI 17 000 EUROA LASTENKLINIKAN HENGITYSLAITEHANKINTAAN Kuudetta kertaa järjestetty Kummit-Golf -kilpailu tuotti 17 000 euroa lastenklinikan hengityslaitehankintaan. Suomen Lastenklinikoiden Kummit ry:n ja CANAL+:n yhteistyössä järjestämään kisaan osallistui 18 nelihenkistä joukkuetta, joissa jokaisessa pelasi yksi lastenklinikoiden kummi. Parhaiten viheriöllä pärjäsi Kalle Väinölän joukkue, jossa pelasivat hänen lisäkseen Päiviö Pyysalo, Aarni Kuorikoski ja Mikael Hästbacka. Henkilökohtaisen kisan voitti naisissa Kaarina Suonperä ja miehissä Kauko Helttunen. "Minä vain merkistin joukkueen pisteet", totesi Kalle Väinölä palkintojenjako-tilaisuudessa ja lahjoitti palkintomailansa takaisin huutokaupattavaksi. Presidentti Martti Ahtisaari pelasi Kummit-Golfissa jo neljättä kertaa. Tämänkertainen kisa alkoi sateen ropinassa. Sateisissa olosuhteissa oli tosin alkanut Presidentti Ahtisaaren golf-kausikin kuukausi sitten. Presidentti Ahtisaaren joukkuetoveri Teemu Selänne kertoi aloittaneensa golfin pelaamisen vuonna 1993. "Pelejä vuodessa voisi pelata enemmänkin, mutta aika ei riitä", totesi Selänne. NHL-kentillä tällä hetkellä vapaana miehenä liikkuva Selänne ei halunnut paljastaa, mihin joukkueeseen halajaa tulevalla kaudella pelaamaan: "Ei uskalla sanoa, katsellaan heinäkuussa." Selänteen, Ahtisaaren, Väinölän ja Suonperän lisäksi rahaa puttasivat kummit Virve Rosti, Hannu Aravirta, Kaarina Suonperä, Sanna Saarijärvi, Reiska Laine, Riki Sorsa, Lea Lavén, Merja Varvikko, Tony Montana, Kalle Väinölä, Petteri Ahomaa, Sami Uotila, Helena Hiilivirta, Joonas Myllyveräjä, Jallu Rantanen ja Pia Christiansen. Kilpailu pelattiin Golf- Talmassa, Sipoossa. Lisätietoja: Suomen lastenklinikoiden kummit ry, Airi Lindberg, puh. (09) 6824 5212, Gsm 0400 220 006, airi.lindberg@kummit.com. Kuvia kilpailusta: CANAL+, Marika Ojala, puh. (09) 4133 2323, gsm 050 541 9328. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/26/20020626BIT01150/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/26/20020626BIT01150/wkr0002.pdf