Yle TV 1 HD ja Yle TV2 HD Canal Digitalin kautta kaikkialle Suomeen

Report this content

Satelliitti-tv-operaattori Canal Digital Finland lisää Ylen teräväpiirtokanavat Yle TV1 HD ja Yle TV2 HD kanavavalikoimaansa tänään. Satelliittijakelu mahdollistaa kanavien katselemisen kaikkialla Suomessa ilman katvealueita.

Yle TV1 HD- ja Yle TV2 HD -kanavat lisätään kaikkiin Canal Digitalin kanavapaketteihin, kun Yleisradio aloittaa niiden tarjoamisen operaattoreille 28.1.2014. Canal Digital välittää kanavat jatkossa vain teräväpiirtoversioina, sillä kaikki sen asiakkaat ovat HD-jakelun piirissä.

"Haluamme edistää television siirtymistä HD-tekniikkaan Suomessa. Television kehitys vie kohti laadukkaampaa ja elämyksellisempää kuvaa ja suomalainen yleisö odottaa, että se pääsee nauttimaan tästä kehityksestä", Ylen julkaisujohtaja Ismo Silvo arvioi.

”Ylen uusien HD-muotoisten kanavien lisääminen valikoimaamme tuo asiakkaidemme kotisohvalle parhaan katseluelämyksen ja kuvanlaadun juuri sopivasti ennen Sotshin talviolympialaisia. ”Kuvan kuningas” Canal Digital tarjoaa runsaasti profiililtaan erilaisia teräväpiirtokanavia 100-prosenttisesti kaikkialle Suomeen. Ja tulemme vahvistamaan HDTV -kanavatarjontaamme lisää kevään aikana”, kertoo Canal Digital Finlandin myynti- ja markkinointijohtaja Kalle Katajainen.

Ylen teräväpiirtosisältöjen määrä kasvaa jatkuvasti ja Ylen tavoitteena on tuottaa lähes kaikki oman tv-ohjelmistonsa HD-laatuisena vuonna 2015. Nyt jo HD-sisältöjen määrä on merkittävä; esimerkiksi ensi viikolla alkavista Sotshin olympialaisista tuotetaan lähes 350 tuntia tv-ohjelmaa, joista suurin osa on katsottavissa myös HD-tasoisena.

Canal Digital aloitti HDTV-lähetykset Suomessa jo vuonna 2005. Nykyisin sen tarjonnassa on yhteensä 16 teräväpiirtokanavaa, jotka tarjoavat urheilua, elokuvia, tv-sarjoja, musiikkia, dokumentteja sekä luonto ja asiaohjelmia. Oman satelliitin ansiosta Canal Digital pystyy lisäksi tarjoamaan HD-kanavat parhaalla mahdollisella kuvanlaadulla.

Lisätietoja:
Kalle Katajainen, myynti- ja markkinointijohtaja, Canal Digital Finland
p. 040 5542583, kalle.katajainen@canaldigital.fi

www.canaldigital.fi

Canal Digital on Pohjoismaiden johtava premium-tv-operaattori, joka välittää televisiosisältöä satelliitin kautta yli 3 miljoonaan kotitalouteen Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa. Yhtiö on osa norjalaista Telenor-konsernia. Vuodesta 1998 Suomessa toiminut Canal Digital Finland on ensisijaisesti sisällön toimittaja, joka kokoaa, paketoi ja välittää television ohjelmasisältöä satelliitin kautta. Markkinoiden monipuolisimman ohjelmatarjonnan lisäksi Canal Digital tarjoaa asiakkailleen televisioteknologian uusimmat innovaatiot ja kehittyneimmät ratkaisut, esimerkiksi ylivertaisen kuvan- ja äänenlaadun sekä helppokäyttöiset digiboksit. Teräväpiirtotekniikan edelläkävijänä Canal Digital aloiti HDTV-lähetykset Suomessa jo vuonna 2005.

Avainsanat: