Canon-tuotteille TIPA-palkinnot neljässä eri tuoteryhmässä

Report this content

Canon voitti tänä vuonna neljä Technical Image Press Association (TIPA) -palkintoa. TIPA-palkinnot ovat kuvantamisalan himoituimpia tunnustuksia. Palkitut tuotteet kuuluvat neljään eri tuoteryhmään, mikä on jälleen osoitus Canonin tuotteiden laadusta kautta linjan.

TIPA-paneeli koostuu Euroopan johtavien valokuvausalan lehtien toimittajista ja kokoontuu vuosittain arvioimaan uusia tuotteita. Arvostelussa otetaan huomioon niin innovointi, muotoilu kuin tuotteiden yleislaatukin. Tänä vuonna seuraavat Canonin tuotteet ylsivät palkinnoille:

• Best DSLR Entry Level (paras harrastajan digitaalinen järjestelmäkamera): Canon EOS 600D
  • Best Superzoom Camera (paras superzoomkamera): Canon PowerShot SX230 HS
  • Best Professional Lens (paras ammattilaisobjektiivi): Canon EF 70–200 mm f/2,8L II USM
  • Best Multifunction Photo Printer (paras monitoimilaite): Canon PIXMA MG8150

”Olemme erittäin ylpeitä neljästä TIPA-palkinnosta”, sanoo Canon Oy:n kuluttajatuotteiden markkinointipäällikkö Jyri Linho. ”TIPA-palkinnot ovat tunnetusti riippumaton tunnustus parhaille kuvantamistuotteille, ja olemme iloisia siitä, että meillä oli näin vahva edustus niin monessa kategoriassa. Palkinnot kertovat Canonin koko valikoiman laadusta, mukaan lukien niin monitoimilaitteet ja harrastajakamerat kuin ammattilaiskuvaukseen suunnitellut tuotteetkin. Ne ilmentävät sitoumustamme erinomaiseen laatuun kaikissa tuotekategorioissa.”

TIPA-tuomaristopaneeli kuvaa palkittuja tuotteita seuraavasti:

Paras ammattilaisobjektiivi: Canon EF 70–200 mm f/2,8L II USM

Canonin uudessa EF 70–200 mm f/2,8L II USM -objektiivissa on jopa sen edeltäjää nopeampi automaattitarkennus sekä parempi kuvanvakain ja optinen laatu, mikä on melkoinen saavutus. Yhden fluoriittielementin ja viiden UD-linssielementin ansiosta kromaattisia poikkeamia esiintyy vähemmän. Uusi optinen kuvanvakain kompensoi tärähtelyä jopa neljän arvon verran polttovälistä riippumatta. Lujatekoinen, pölytiivis ja kosteutta hylkivä ulkokuori kestää ankaratkin kuvausolosuhteet.

Paras harrastelijoille suunnattu digitaalinen järjestelmäkamera: Canon EOS 600D

EOS 600D on edeltäjiensä tavoin helppokäyttöinen ja monipuolinen. Kamerassa on 18 megapikselin CMOS-kenno, täysteräväpiirtovideokuvaus, Live View -kuvaus, langattoman salaman käyttömahdollisuus sekä kolmen tuuman kääntyvä nestekidenäyttö. Kameran tallennusnopeus on 3,5 kuvaa sekunnissa, lyhin mahdollinen valotusaika 1/4 000 sekuntia ja suurin ISO-herkkyys 6 400 (laajennettavissa 12 800:aan). Helppokäyttöinen kamera sopii hyvin käyttäjille, jotka haluavat siirtyä kompaktikamerasta järjestelmäkameraan.

Paras superzoomkamera: Canon PowerShot SX230 HS

PowerShot SX230 HS -mallissa on HS System -järjestelmä, johon kuuluu 12,1 megapikselin CMOS-kenno, 14x optinen zoom-objektiivi (kinofilmivastaavuus 28–392 mm) ja optinen kuvanvakain. Kolmen tuuman nestekidenäytön peitto on 100 %, ja sen avulla kuvien tarkastelu ja valikoiden käyttö on helppoa. Kamerassa on myös 1080p-täysteräväpiirtovideokuvaus, dynaaminen kuvanvakain ja uusi GPS-toiminto (mukana toimitetaan myös Map Utility - karttaohjelma). Herkän CMOS-kennon ja Canonin DIGIC 4 ‑prosessorin ansiosta kohina on vähäistä suurillakin herkkyyksillä aina ISO-arvoon 3 200 saakka.

Paras monitoimilaite: Canon PIXMA MG8150

Canonin PIXMA MG8150 -monitoimilaitteen kaunis musta kuori kätkee sisälleen edistyksellistä tulostustekniikkaa. Uusi älykäs kosketusjärjestelmä ja pääsy Flickr®-palveluun suoraan Canonin Easy-PhotoPrint EX ‑ohjelmasta helpottavat valokuvien tulostusta eri lähteistä. Uusi videotulostustoiminto puolestaan mahdollistaa kuvien tulostuksen täysteräväpiirtovideoista.

Canon Oy, Markkinointi, Jyri Linho, sähköposti etunimi.sukunimi@canon.fi

Avainsanat: