Canonille kolme EISA-palkintoa 2011–2012

Report this content

European Imaging and Sound Association (EISA) on myöntänyt Canonille kolme palkintoa. EOS 600D ‑järjestelmäkamera palkittiin Euroopan parhaana kamerana, LEGRIA HF M41 parhaana videokamerana ja L-sarjan telezoomobjektiivi EF 70–300 mm f/4–5,6L IS USM parhaana ammattilaisobjektiivina. Palkinnot ovat jälleen yksi osoitus Canonin valokuvaus- ja videokuvaustuotteiden erinomaisesta laadusta.

EISA-palkinnot jakaa riippumattomista asiantuntijoista koostuva tuomaristo, johon kuuluu yli 50 journalistia 20 maasta. Palkinnot myönnetään tekniikaltaan, ominaisuuksiltaan ja muotoilultaan edistyksellisille sekä hinta-laatusuhteeltaan erinomaisille tuotteille. ”Canon on sitoutunut kehittämään tuotteita, joiden avulla ihmiset voivat tallentaa tarinansa mahdollisimman laadukkaasti”, sanoo Canon Oy:n viestintäpäällikkö Teija Tamminen-Saremaa. ”EISA-palkinnot ovat huomattava tunnustus valo- ja videokuvaustuoteryhmille, ja ne korostavat Canonin kuluttaja- ja ammattilaistuotteiden laatua.”

Vuoden Kamera Euroopassa 2011–2012: Canon EOS 600D
EOS 600D sopii erinomaisesti aloitteleville valokuvaajille, jotka haluavat kameralta sekä hyvää kuvanlaatua että helppokäyttöisyyttä.  18 megapikselin CMOS-kennon, edistyksellisen 14-bittisen DIGIC 4 -prosessorin, täysteräväpiirtovideokuvauksen ja luovien kuvausohjelmien ansiosta käyttäjät voivat tallentaa upeampia ja luovempia kuvia kuin koskaan aiemmin.

EISA-tuomaristo arvioi EOS 600D -kameraa näin: ”EOS 600D on hinta-laatusuhteeltaan, toiminnoiltaan ja mukautettavilta ominaisuuksiltaan erittäin hyvä. Mallissa on erinomainen resoluutio, ja kohina on vähäistä suurillakin ISO-herkkyyksillä, joten kamera soveltuu todella hyvin harrastelijavalokuvaajille. Uuden sukupolven EOS-kameroissa on täysteräväpiirtovideokuvaus, suurikokoinen ja hyvin käteen sopiva kahva, ulkoinen mikrofoniliitäntä, langattoman salaman ohjausmahdollisuus, hyvä dynaaminen alue, kääntyvä nestekidenäyttö ja paljon aloitteleville kuvaajille sopivia ominaisuuksia, joiden avulla laadukkaiden kuvien tallentaminen on helppoa.”

Vuoden Videokamera Euroopassa 2011–2012: Canon LEGRIA HF M41
LEGRIA HF M41 on suunniteltu käyttäjille, jotka haluavat ammattitasoisia videoita. Canonin ammattilaisvideokameroista tutun HD CMOS Pro  kennon ansiosta kameralla saadaan yksityiskohtaisia otoksia hämärässäkin. Canonin HD Video -objektiivin iirishimmennin pehmentää taustan kauniisti, ja 10x optinen zoom mahdollistaa kaukaistenkin kohteiden kuvaamisen. Kääntyvän kosketusnestekidenäytön, tarinanluontitoiminnon ja uusien elokuvasuotimien avulla videoita voidaan tallentaa interaktiivisesti. Canonin Smart Auto  tekniikan ansiosta laadukkaiden otosten tallentaminen on helppoa.

EISA-tuomaristo arvioi LEGRIA HF M41 -videokameraa näin: ”Laadukas LEGRIA HF M41  videokamera on pienikokoinen ja kätevä, joten sillä voidaan kuvata lähes missä tahansa. Kamerassa on sekä nestekidenäyttö että tavanomainen etsin. Valikko on helppokäyttöinen, ja kamerassa on kaikki tarvittavat toiminnot, kuten manuaalinen äänen tallennus ja ulkoisen mikrofonin kytkentämahdollisuus. Ulkoisen etäisyyslaskimen ansiosta automaattitarkennus on todella nopea. 32 Gt:n flash-muistin lisäksi kamerassa on kaksi SD-muistikorttipaikkaa, joten tallennustila ei lopu kesken. Kuvanlaatu on erittäin hyvä, ja kohinaa on todella vähän hämärässäkin kuvatuissa otoksissa.”

Vuoden Ammattilaisobjektiivi Euroopassa 2011–2012: Canon EF 70–300 mm f/4–5,6L IS USM
Kevyt, pienikokoinen ja monipuolinen EF 70–300 mm f/4–5,6L IS USM on suorituskykyinen ja helposti mukana kulkeva telezoomobjektiivi. Se kuuluu Canonin palkittuun L-ammattilaissarjaan, ja sopii etenkin yksityiskohtaisten muoto-, luonto- ja toimintakuvien ottamiseen. Objektiivi on omiaan ammattikuvaajille ja vaativille harrastajille. 70–300 mm:n polttovälialueen ansiosta se on erittäin monikäyttöinen, ja Canonin tehokas optinen kuvanvakain mahdollistaa kuvaamisen jopa neljä askelta pidemmillä valotusajoilla kuin ilman kuvanvakainta kuvanlaadun heikentymättä. Canonin Super Spectra -pinnoitteet vähentävät haamukuvia ja heijastumia, joten kuvista tulee laadukkaita ja jälkikäsittelyn tarve on vähäinen.

EISA-tuomaristo arvioi EF 70–300 mm f/4–5,6L IS USM -objektiivia näin: ”EF 70–300 mm f/4–5,6L IS USM on erinomainen, erittäin kestävä ja pienikokoinen telezoomobjektiivi, joka tuottaa todella laadukkaita kuvia. Sen automaattitarkennus ja kuvanvakain nostavat tämän suositun zoomausalueen objektiivien standardit uudelle tasolle. Hintansa puolesta objektiivi on silti myös harrastajien ulottuvilla. Optisilta ominaisuuksiltaan objektiivi vastaa kiinteäpolttovälisiä malleja koko polttovälialueella – se tuottaa erittäin hyvän kuvan suurimmallakin aukolla. Objektiivi on pöly- ja kosteussuojattu.”

Viestintäpäällikkö Teija Tamminen-Saremaa, Canon Oy, puh 010 544 4609, etunimi.sukunimi@canon.fi

Canon tarjoaa mahdollisuuksia viestiä paremmin

Canon asetti vuonna 1937 tavoitteekseen markkinoiden laadukkaimman kameran kehittämisen. Syntyi legenda nimeltä Kwanon. Nykyiset ammatti- ja harrastajakuvaajien suosikit, EOS, IXUS ja PowerShot ovat sen jälkeläisiä. Teknologinen edelläkävijyys ja intohimo kuvaan leimaa Canonia. Yhtiö on sijoittunut Yhdysvaltain patenttiviraston listan kärkiviisikkoon jo 19 kertaa peräkkäin. Jatkuvasti innovoimalla Canon tarjoaa asiakkailleen mahdollisuuksia hallita tietoa ja viestiä paremmin, työssä että vapaa-ajalla.

Canon kuuluu maailman tunnetuimpiin ja arvokkaimpiin brändeihin. Tuotevalikoima on laajentunut eri kohderyhmien tulostuksen- ja dokumentinhallinnan ratkaisuihin ja lääketieteen tutkimuslaitteisiin. Canon on myös palveluorganisaatio, joka tarjoaa lisäarvoa tuottavat konsultointi- ja asiantuntijapalvelut. Canonin toiminta on sertifioitu tietoturvan (ISO 27001), laadun (ISO 9001) ja ympäristön (ISO 14001) osalta.

Suomessa Canonilla on ollut tytäryhtiö, Canon Oy, vuodesta 1980. Baltian maiden Canon-liiketoiminta on kuulunut sen piiriin vuodesta 2009. Henkilöstöä Canon Oy:llä on noin 390. Vuonna 2010 yhtiön markkinamyynti oli 187 miljoonaa euroa.

Avainsanat: