CapMan Growthin kolmas rahasto saavutti sovitun maksimikokonsa 130 miljoonaa euroa

CapMan Growth lehdistötiedote
2 Toukokuuta 2024 klo. 13:30

CapMan Growth Equity III -rahasto on saavuttanut sijoittajien kanssa sovitun 130 miljoonan euron enimmäiskokonsa, ylittäen samalla reilusti tiimin edellisenrahaston koon. Rahasto jatkaa edeltäjänsä strategiaa, sijoittaen parhaisiin suomalaisiin yrittäjävetoisiin kasvuyrityksiin. Toimintansa aikana, vuodesta 2017 lähtien, CapMan Growthin tiimi on kerännyt sijoittajilta kasvusijoituksiin yli 300 miljoonaa euroa.

CapMan Growthin kolmannen rahaston sijoittajakunta koostuu pääasiassa kotimaisista institutionaalista sijoittajista sekä Suomen menestyneimmistä yrittäjistä, joiden joukossa myös merkittävä joukko CapMan Growthin kohdeyhtiöiden perustajia.

Uusi rahasto teki ensimmäisen sijoituksensa huhtikuun alussa sijoittaessaan ympäristöteknologiayritys Tanaan.

”Tana on hyvä esimerkki rahaston sijoituksesta omaa teknologiaa hyödyntävään kansainväliseen kasvuyhtiöön, johon yhdessä neuvonantajiemme kanssa tuomme uutta osaamista sekä resursseja kasvuun. CapMan Growth on toiminnan alusta asti sijoittanut pääosin teknologiaa hyödyntäviin palveluyhtiöihin, teknologia- ja ohjelmistoyhtiöihin sekä terveydenhuoltoon”, sanoo Antti Kummu, CapMan Growthin managing partner.

CapMan Growth on johtava suomalainen kasvusijoittaja, joka tekee merkittäviä vähemmistösijoituksia 10–200 miljoonan euron liikevaihtoa tekeviin yrittäjävetoisiin kasvuyrityksiin. Tarjoamme yrittäjille tapauskohtaisesti osairtautumisen sekä tuemme kasvua ja kansainvälistymisetä. Olemme olleet mukana rakentamassa mm. Coronariaa, Cloud2:sta, Digital Workforcea, Fennoaa, Fluidoa, Neural DSP:tä, Picosunia, Sofigatea, Silmäasemaa sekä Unikie:ta.

Antti Kummu, managing partner, CapMan Growth, +358 50 432 4486

CapManista

CapMan on johtava pohjoismainen aktiivista arvonluontityötä tekevä pääomasijoittaja. Olemme kehittäneet satoja yhtiöitä ja kiinteistöjä ja luoneet merkittävää arvoa yli kolme vuosikymmentä yhtenä pääomasijoitusalan edelläkävijöistä Pohjoismaissa. Hallinnoimme yhteensä yli 5 miljardin euron pääomia ja tavoitteenamme on tarjota houkuttelevia tuottoja ja innovatiivisia ratkaisuja sijoittajille mahdollistamalla muutoksia rahastojemme sijoituskohteissa. Esimerkkinä tästä olemme asettaneet tavoitteita hiilidioksidipäästöjemme vähentämiselle Pariisin ilmastosopimuksen 1,5°C skenaarion mukaisesti ja sitoutuneet nettonollapäästöihin vuoteen 2040 mennessä. Toimimme laajasti listaamattomalla markkinalla paikallisesti erikoistuneiden tiimien kautta. Sijoitusalueemme kattavat kiinteistö-, infrastruktuuri- ja luonnonvarasijoittamisen, sekä vähemmistö- ja enemmistösijoitukset kohdeyhtiöihin. Tarjoamme lisäksi varainhoitoa. Palveluliiketoimintaamme kuuluu hankinta- ja ostotoiminnan palvelut. CapManin palveluksessa on noin 200 ammattilaista Helsingissä, Jyväskylässä, Tukholmassa, Kööpenhaminassa, Oslossa, Lontoossa ja Luxemburgissa. Osakkeemme on listattu Helsingin pörssissä vuodesta 2001 lähtien. Lisätietoja osoitteessa https://capman.com/fi