CapMan Real Estate julkistaa strategisia nimityksiä ja perustaa täysin uuden roolin vahvistamaan kiinteistöjen hallintaa pohjoismaissa

CapMan Real Estate lehdistötiedote
17 kesäkuuta 2024 klo 09.00

CapMan Real Estate toteuttaa organisaatiouudistuksen, muun muassa perustamalla uuden johtotehtävän tavoitteenaan virtaviivaistaa kiinteistöjen hallintaa (asset management) kautta pohjoismaiden ja näin tukea jatkuvaa kasvua.

Viiden edellisen vuoden aikana CapMan Real Estate on kasvanut merkittävästi ja yhtiön hallinnoimien kiinteistöjen bruttoarvo on noussut yli miljardilla eurolla, saavuttaen noin 4,4 miljardin euron tason. Myös pohjoismainen tiimi on kasvanut merkittävästi ja koostuu lähes 80:stä ammattilaisesta. Tukeakseen tulevaa kasvua ja varmistaakseen sujuvan ja tehokkaan toiminnan, yhtiö on tehnyt uudistuksia organisaatioonsa.

Juhani Erke astuu Chief Asset Management Officer (CAMO) -rooliin 1. kesäkuuta 2024 alkaen. Uudessa roolissaan hän ottaa kokonaisvastuun kiinteistöjen hallinnasta (asset management) Pohjoismaissa. Erke on ollut CapManin tiimin jäsen vuodesta 2005 lähtien ja jatkaa edelleen CapMan Real Estaten sijoituskomitean jäsenenä yhdessä toimitusjohtaja Mika Matikaisen, CIO Torsten Bjerregaardin ja COO Ilkka Tomperin kanssa. Erken laaja kokemus kiinteistöjen hallinnasta ja kehittämisestä sekä pitkäaikainen työhistoria CapMan Real Estate Suomen maajohtajana tekee hänestä ihanteellisen valinnan uuteen tehtävään.

"CapMan Real Estaten toiminnan kulmakivenä on sitoutuminen täysin integroituun liiketoimintamalliin, johon kuuluu sisäinen kiinteistöjen hallintatiimi. Nykyinen laajentuminen edellyttää asset management -toimintojen parempaa koordinointia Pohjoismaisella tasolla. Odotan innolla yhteistyötä paikallisten tiimiemme kanssa edistääkseni entistä tehokkaampia työtapoja kiinteistöjenhallinnassa ja luodaksemme arvoa asiakkaillemme", Erke totesi.

Erken siirtyessä uuteen rooliinsa, Aleksi Konsti ottaa hoitaakseen Suomen varamaajohtajan ja Suomen transaktiojohtajan tehtävät 1. lokakuuta 2024 alkaen. Erke jatkaa Suomen maajohtajana väliaikaisesti.

Samanaikaisesti CapMan Real Estate on ylentänyt sijoitusjohtaja Marcus Lotzmanin Ruotsin transaktiojohtajaksi ja sijoitusjohtaja Hasse Wulffin Tanskan transaktiojohtajaksi. He aloittivat tehtävissään 1. kesäkuuta 2024. Heidän laaja kokemuksensa ja pitkäaikainen työpanoksensa CapManilla ovat arvokkaita resursseja uusiin rooleihinsa.

Magnus Berglund jatkaa Ruotsin ja Norjan maajohtajana ja Peter Gill jatkaa Tanskan maajohtajana. Lisäksi Anna Rannisto on ylennetty vastuullisuusjohtajaksi 1. huhtikuuta 2024 alkaen. Hänen pätevän johtajuutensa ansiosta CapMan Real Estate on tehnyt merkittäviä edistysaskeleita kestävyystavoitteidemme saavuttamisessa ja strategiamme tehokkaassa toteuttamisessa.

"Nämä strategiset nimitykset ja viimeaikaiset rekrytoinnit ovat keskiössä kasvumme ylläpitämiseksi. Ne lisäävät kykyämme hyödyntää pohjoismaisen tiimimme yhteistä asiantuntemusta ja edistävät tietojenvaihtoa ja yhteistyötä CapMan Real Estaten toimistojen välillä", totesi CapMan Real Estaten COO Ilkka Tomperi.

Ilkka Tomperi, COO, CapMan Real Estate, +358 50 379 1903

Juhani Erke, CAMO and Head of CapMan Real Estate Finland, +358 50 549 5104

CapManista

CapMan on johtava pohjoismainen aktiivista arvonluontityötä tekevä pääomasijoittaja. Olemme kehittäneet satoja yhtiöitä ja kiinteistöjä ja luoneet merkittävää arvoa yli kolme vuosikymmentä yhtenä pääomasijoitusalan edelläkävijöistä Pohjoismaissa. Hallinnoimme yhteensä 5,7 miljardin euron pääomia ja tavoitteenamme on tarjota houkuttelevia tuottoja ja innovatiivisia ratkaisuja sijoittajille mahdollistamalla muutoksia rahastojemme sijoituskohteissa. Esimerkkinä tästä olemme asettaneet tavoitteita hiilidioksidipäästöjemme vähentämiselle Pariisin ilmastosopimuksen 1,5°C skenaarion mukaisesti ja sitoutuneet nettonollapäästöihin vuoteen 2040 mennessä. Toimimme laajasti listaamattomalla markkinalla paikallisesti erikoistuneiden tiimien kautta. Sijoitusalueemme kattavat kiinteistö-, infrastruktuuri- ja luonnonvarasijoittamisen, sekä vähemmistö- ja enemmistösijoitukset kohdeyhtiöihin. Tarjoamme lisäksi varainhoitoa. Palveluliiketoimintaamme kuuluu hankinta- ja ostotoiminnan palvelut. CapManin palveluksessa on noin 200 ammattilaista Helsingissä, Jyväskylässä, Tukholmassa, Kööpenhaminassa, Oslossa, Lontoossa ja Luxemburgissa. Osakkeemme on listattu Helsingin pörssissä vuodesta 2001 lähtien. Lisätietoja osoitteessa www.capman.com/fi