CapMan Real Estate myy Helsingin Sörnäisissä sijaitsevan toimistokiinteistön Castellumille

CapMan Real Estate lehdistötiedote 14.12.2020 klo 9.30

CapMan Nordic Real Estate fund on myynyt Hämeentie 15:ssa sijaitsevan toimistokiinteistön ruotsalaiselle listatulle kiinteistöyhtiö Castellumille noin 23 miljoonan euron kauppahintaan.

CapMan hankki kiinteistön vuonna 2016. Omistusaikanaan CapMan on toteuttanut laajan kunnostustyön kiinteistössä ja muuntanut sen alueen profiiliin sopivammaksi. Aikaisempi vanhanaikainen toimistopohja on uudistettu joustavaksi ja avoimeksi, laatutietoisille vuokralaisille sopivaksi, toimistokokonaisuudeksi. Valtaosa 7 880 neliömetrin vuokrattavasta pinta-alasta on CapManin omistuksen aikana vuokrattu uudelleen.

Hämeentie 15 rakennettiin vuonna 1956 ja kiinteistöä on laajennettu 90-luvulla. Historiallisesti kiinnostava rakennus sijaitsee Helsingin keskustan pohjoispuolella dynaamisessa Sörnäisissä, jossa kysyntä näkyvillä paikoilla sijaitsevia ja hyvillä liikenneyhteyksillä varustettuja toimistoja kohtaan on korkea. Viime vuosina Helsingin kaupunki on toteuttanut mittavia uudistuksia Hämeentiellä parantaakseen julkisen ja kevyen liikenteen yhteyksiä ja samalla koko alueen houkuttelevuutta.

”Olemme toteuttaneet merkittäviä parannuksia kohteessa neljän omistusvuotemme aikana ja olemme erittäin tyytyväisiä aikaansaamiimme muutoksiin. Omistuksemme aikana olemme parantaneet vuokralaismixiä, tuoneet kohteeseen laadukkaita vuokralaisia ja kasvattaneet kohteen nettotuottoa merkittävästi. Tästä on uuden omistajan hyvä jatkaa”, sanoo CapMan Real Estaten sijoitusjohtaja Sampsa Apajalahti.

Hämeentie 15 on vuonna 2013 perustetun CapMan Nordic Real Estate -rahaston 14. irtautuminen. Rahastossa on yhdeksän kohdetta jäljellä. Tiimin kolmas pohjoismainen arvonluontistrategialla sijoittava kiinteistörahasto CapMan Nordic Real Estate III perustettiin syyskuussa 2020 ja siihen on kerätty jo 449 miljoonaa euroa. Rahaston tavoitekoko on 500 miljoonaa euroa.

CapMan Real Estate hallinnoi tällä hetkellä yhteensä 2,8 miljardin euron kiinteistövarallisuutta. CapMan Real Estaten pohjoismaiseen tiimiin kuuluu yli 40 kiinteistöalan ammattilaista Helsingissä, Tukholmassa, Kööpenhaminassa ja Oslossa. Tiimi voitti vuoden 2020 UK & European Opportunistic Property Manager -tittelin Professional Pensions -julkaisun järjestämässä kilpailussa.

Sampsa Apajalahti, sijoitusjohtaja, CapMan Real Estate, puh. 040 575 2363

CapMan on johtava pohjoismainen aktiivista arvonluontityötä tekevä pääomasijoittaja. Tarjoamme laajan kirjon sijoitustuotteita ja palveluita. Olemme kehittäneet satoja yhtiöitä ja kiinteistöjä ja luoneet merkittävää arvoa viimeiset 30 vuotta yhtenä pääomasijoitusalan edelläkävijöistä Pohjoismaissa. Tavoitteenamme on tarjota houkuttelevia tuottoja ja innovatiivisia ratkaisuja sijoittajille. Toimimme laajasti listaamattomalla markkinalla paikallisesti erikoistuneiden tiimien kautta. Nykyiset sijoitusalueemme kattavat vähemmistö- ja enemmistösijoitukset kohdeyhtiöihin, kiinteistösijoittamisen ja infrastruktuurisijoittamisen. Palveluliiketoimintaamme kuuluvat hankinta- ja ostotoiminnan, varallisuuden hallinnoinnin, sekä analyysi-, raportointi- ja back office -palvelut. CapManin palveluksessa on noin 150 ammattilaista Helsingissä, Tukholmassa, Kööpenhaminassa, Lontoossa ja Luxemburgissa. Osakkeemme on listattu Helsingin pörssissä vuodesta 2001 lähtien. Allekirjoitimme YK:n vastuullisen sijoittamisen periaatteet (PRI) vuonna 2012. Lue lisää www.capman.com/fi.