CapMan Real Estate myy Vaakuna-hotellin kiinteistön Hämeenlinnassa

CapMan Real Estate lehdistötiedote
11.5.2020 klo 15.00

CapMan Real Estate myy Vaakuna-hotellin kiinteistön Hämeenlinnassa

CapMan Hotels II -rahasto on myynyt Kiinteistö Oy Hämeenlinna Possentie 7:n kokonaisuudessaan Osuuskauppa Hämeenmaalle, joka on toiminut kiinteistön vuokralaisena. Kiinteistössä toimii hotelli Original Sokos Hotel Vaakuna.

”Uuden hotellirahaston perustamisen jälkeen olemme jatkaneet rahaston salkun kehittämistä rahaston strategian mukaisesti ja myymme siksi ydinstrategian ulkopuolella olevia kohteita. On hienoa, että kiinteistössä vuokralla ollut Hämeenmaa haluaa jatkaa viime vuosien hyvää kehitystyötä myös uutena omistajana”, sanoo CapMan Real Estaten partneri Pirjo Ojanperä.

”Tehty kauppa on vahva viesti siitä, että uskomme Hämeenlinnan ja ostamamme liikepaikan vetovoimaan. Haluamme kehittää edelleen alueen matkailutoimintaa ja -tarjontaa. Hotellikiinteistön siirtyminen Hämeenmaan omistukseen tekee tulevien kehittämistoimien toteuttamisesta ja aikatauluttamisesta entistä tehokkaampaa, sanoo Hämeenmaan toimitusjohtaja Olli Vormisto.

CapMan Hotels II -rahasto perustettiin vuonna 2019 ja sen aloitussalkkuun kuuluu CapManin aikaisemman hotellikiinteistörahaston pääosin Suomessa sijaitsevat kohteet, muun muassa Helsingin keskustassa sijaitsevat hotellit Crowne Plaza ja GLO Hotel Art.

Pirjo Ojanperä, partneri, CapMan Real Estate, puh. 050 388 3306

CapMan www.capman.com/fi

CapMan on johtava pohjoismainen aktiivista arvonluontityötä tekevä pääomasijoittaja. Tarjoamme laajan kirjon sijoitustuotteita ja palveluita. Olemme kehittäneet satoja yhtiöitä ja kiinteistöjä ja luoneet merkittävää arvoa viimeiset 30 vuotta yhtenä pääomasijoitusalan edelläkävijöistä Pohjoismaissa. Hallinnoimme yhteensä yli 3 miljardin euron pääomia ja tavoitteenamme on tarjota houkuttelevia tuottoja ja innovatiivisia ratkaisuja sijoittajille. Toimimme laajasti listaamattomalla markkinalla paikallisesti erikoistuneiden tiimien kautta. Nykyiset sijoitusalueemme kattavat kohdeyhtiösijoittamisen, kiinteistösijoittamisen ja infrastruktuurisijoittamisen. Palveluliiketoimintaamme kuuluvat hankinta- ja ostotoiminnan, varainhankinnan sekä analyysi-, raportointi- ja varainhoidon palvelut. CapManin palveluksessa on noin 140 ammattilaista Helsingissä, Tukholmassa, Kööpenhaminassa, Lontoossa ja Luxemburgissa. Osakkeemme on listattu Helsingin pörssissä vuodesta 2001 lähtien. Allekirjoitimme YK:n vastuullisen sijoittamisen periaatteet (PRI) vuonna 2012.