Alkoholiton toppari puri alkuvuodesta  - Kopparbergin ja Sami Hyypiän SH4-tukirenkaan yhteistyö hyvässä vauhdissa

Kopparberg Finland Oy ja Sami Hyypiän SH4-tukirengas solmivat vuodenvaihteessa yhteistyön. Kopparberg antaa jokaisesta myydystä alkoholittomasta siideristä tukea SH4-tukirenkaalle, ja tukee näin nuoria, huipulle tähtääviä urheilijalahjakkuuksia. Tukikampanja näkyy valtakunnallisesti päivittäistavarakaupoissa tammi- ja maaliskuun aikana. Tammi-helmikuussa Kopparbergin alkoholiton siideri kasvatti myyntiään lähes 25 prosenttia edelliseen vuoteen verrattuna.

- ”Alkoholittomilla juomilla on selvästi kasvava markkina, ja erityisesti alkuvuodesta alkoholittomien osuus on perinteisesti ollut suuri. Myynnin kehitys alkoholittomissa oli kuitenkin huikea, tämä on loistava alku yhteistyölle. Tammi-helmikuussa vähittäiskaupoissa myytiin lähes 11 000 tölkkiä alkoholitonta siideri enemmän kuin alkuvuodesta 2011. Kaupoissa kampanja näkyy vielä maaliskuun loppuun asti, ja uusia yhteistyön muotoja on jo suunnitteilla”, iloitsee markkinointijohtaja Juha Jaskari Kopparberg Finland Oy:stä.

Sami Hyypiän alulle paneman SH4:n toimintamalli on Suomessa ainutlaatuinen; sen toiminta perustuu puhtaasti yksityiseen rahoitukseen ja sen tuki on avoin kaikille urheilijoille lajista riippumatta. Perusajatus on siinä, että pienistäkin summista koostuu merkittävä summa, joka taas jaetaan suoraan nuorille urheilijoille.

Lisätietoja:

Oy Kopparberg Finland Ab, markkinointijohtaja Juha Jaskari, puh. 020 7559 719, juha.jaskari@kopparberg.fi

Yritystiedot: http://www.kopparberg.fi/etusivu.php

SH4-tukirengas, varapuheenjohtaja Jan Walden, puh. 040 8380895

jan.walden@twkenterprise.fi

Lisätietoja www.sh4.fi

Kuvapankki: www.kopparberg.fi/media

Käyttäjätunnus: kopparberg, salasana: kuvat

Kuvatiedustelut myös Caprice Consulting Oy, Sari Selkälä, sari@capriceconsulting.fi

Oy Kopparberg Finland Ab, ruotsalaisen Kopparbergs Bryggeri Ab:n tytäryhtiö, perustettiin vuonna 1999. Yrityksen toimiala on erilaisten juomien maahantuonti, markkinointi ja tukkuliikemyynti. Päätuotteita ovat Kopparberg siiderit, Ruotsin suosituin olut Sofiero, maailman myydyin energiajuoma Red Bull sekä luontaiset kivennäisvedet Evian ja Badoit. Yrityksessä työskentelee päätoimisesti noin 25 henkilöä ja liikevaihto 2010 oli noin 20 M€.

Hyvä maku on meille tärkeintä – se on asia josta välitämme.