Chello Forte on Suomen suosituin luonnontuote vaihdevuosien hikoiluun

Chello Forte on jo neljättä vuotta Suomen myydyin vaihdevuosien itsehoitotuote*. Chellojen ainesosat koostuvat kasveista, joiden tiedetään helpottavan vaihdevuosien hikoiluoireita ja kuumia aaltoja tasapainottaen naisen elimistöä. Chellot ovat turvallisia ravintolisiä, jotka ovat elimistölle lempeitä ja monipuolisia itsehoitotuotteita.

Ravintolisillä on pitkät perinteet terveyden ja sairauksien itsehoidossa. Suuri osa nykyisistä länsimaisen lääkkeiden vaikuttavista yhdisteistä on kehitetty kasvien vaikuttavien aineiden molekyylejä edelleen kehittämällä. Kasvilääkintä eli fytoterapia pohjautuu kasvikunnasta saataviin luonnon omiin vaikuttaviin aineisiin.

Ravintolisien käyttö itsehoidossa on viime vuosina yleistynyt. Luontaistuoteala arvioi, että joka kolmas suomalainen käyttää ravintolisiä säännöllisesti ja jopa 60 % satunnaisesti. Yleisimmin niitä käytetään täydentämään vitamiinien puutetta, tasapainottamaan elintoimintoja, mutta myös erilaisiin lieviin vaivoihin. Eniten ravintolisiä käyttävät keski-ikäiset naiset, jotka hakevat ravintolisistä apua ravitsemukseensa ja itsehoitoon, erityisesti vaihdevuosioireisiin.

Hikoiluun ja kuumiin aaltoihin

Ravintoaineiden tarve vaihtelee yksilöllisesti jopa päivittäin. Tarpeeseen ja imeytymiseen vaikuttavat geeniperintömme lisäksi erilaiset elimistöä rasittavat tekijät kuten stressi, liian vähäinen uni, väsymys ja fyysinen rasitus. Hormonaaliset muutokset ja ikääntyminen muuttavat elintoimintoja, vaihdevuodet tuovat muutokseen oman mausteensa. Vaihdevuosien eli menopaussin aikana naisen munasarjojen toiminta heikkenee, jolloin estrogeenin tuotannon lasku aiheuttaa erilaisia oireita naisen kehossa.

Menopaussin aikana jopa 80 % naisista kärsii hikoilusta ja kokee epämiellyttäviä kuumia aaltoja. Oireet ovat hyvin yksilöllisiä ja usein varsin kiusallisia. Joillekin erityisesti yöhikoilu on yksi vaihdevuosien hankalimmista oireista. Huonosti nukuttu yö vaikuttaa aina seuraavaan päivään, väsyttää, ärtyy helpommin ja keskittyminen voi olla vaikeaa.

Turvallinen itsehoitovaihtoehto synteettisille hormoneille

Chello-tuoteperheen kehittämisessä on otettu huomioon naisten yksilölliset tarpeet vaihdevuosien aikana. Chello-tuoteperhe on turvallinen itsehoitotuote, jota voidaan käyttää päivittäin. Chello vähentää hikoilua ja kuumia aaltoja, tasoittaa mielialan vaihteluita ja antaa rauhallisemmat yöunet.

Sarjaan kuuluvat kolme erilaista vaihtoehtoa synteettisille hormonivalmisteille:

1. Punainen Chello Forte on monipuolinen apu vaihdevuosien hikoiluun ja kuumiin aaltoihin. Se sisältää runsaasti soijan ja puna-apilan kasviestrogeenejä (44mg/1tabl.) sekä salviaa.

1. Sininen Chello Forte + D-vitamiini edistää luuston pysymistä normaalina myös vaihdevuosina.

1. Vihreä Chello on valmistettu yrteistä ja se sopii hyvin lievempiin vaihdevuosiin, sekä naisille jotka eivät voi käyttää soijatuotteita tai halua käyttää kasviestrogeeneja sisältäviä valmisteita.

Annostus 1-2 tablettia päivittäin voinnin mukaan.

Myynnissä apteekeissa, terveys- ja luontaistuotekaupoissa, luontaistuoteosastoilla sekä terveystuotteiden suomalaisissa verkkokaupoissa.

MENOPAUSSIN MUISTILISTA:

• Pidä makuuhuone viileänä ja tuuleta se raikkaaksi ennen nukkumaanmenoa.
  • Pyri säännölliseen unirytmiin, nuku, lepää ja rentoudu riittävästi.
  • Tasoita herkistynyttä yöunta valmistautumalla iltatoimiin ajoissa rentoutusharjoituksin ja rauhallisin venyttelyin.
  • Vältä alkoholin ja kahvin nauttimista, sillä pienikin määrä voi lisätä unihäiriöitä.
  • Suosi luonnonkuituja ihoa vasten. Eri kangaslaadut voivat lisätä tai vähentää hikoilua ja epämiellyttävää oloa.
  • Liiku ja ulkoile joka päivä riittävästi. Liikunta edistää terveyttä ja vaikuttaa kehon lämmönsäätelyyn ja mielialaan sekä auttaa elimistöä rentoutumaan.
  • Tarkkaile ravintoasi ja seuraa laukaisevatko tietyt ruoka-aineet tai mausteet hikoiluoireet.
  • Seuraa oireitasi saunomisen jälkeen.
  • Juo päivittäin riittävästi raikasta vettä.
  • Lue vaihdevuosista ja keskustele ikätovereittesi kanssa kokemuksista, voit saada lisää hyviä vinkkejä ja vertaistukea.
  • Vaali hyviä ihmissuhteita ja pidä huoli sosiaalisesta kanssakäymisestä ystäviesi kanssa.
  • Aloita uusi harrastus, jonka parissa voit rentoutua ja nauttia elämästä.
  • Muista tutkia rintasi säännöllisesti, käydä mammografiassa ja vuosittain gynekologilla.
  • Käänny aina poikkeavissa oireissa lääkärin puoleen.
  • Turvaudu tarvittaessa Suomen suosituimpiin vaihdevuosien itsehoitotuotteisiin Chelloihin

Tuotenäytteet ja tiedustelut:

Maahantuoja: Mezina Oy, puh. 010 422 1580, finland@mezina.com, www.mezina.fi

Kuvatiedustelut: Sari Selkälä, Viestintätoimisto Caprice Consulting, puh. 040 775 8804 sari@capriceconsulting.fi

* Lähde: Suomen suurimman terveyskauppaketju Lifen myyntitilasto 2009-2012

Mezina AS on tanskalainen perheyritys, joka on kehittänyt ja tuottanut korkealaatuisia ravintolisiä jo yli 30 vuotta lähinnä Pohjois-Euroopan markkinoille. Konsernin Suomen tytäryhtiö Mezina Oy on Suomen Luontaistuotealan Tukkukauppojen liiton jäsenyritys. Mezina Oy:n tuotteita myy Suomessa yli 800 jälleenmyyjää: apteekit, luontaistuotekaupat ja –osastot, terveystuotekaupat sekä kotimaiset terveystuotteiden verkkokaupat.