ENSIMMÄINEN PIZZATAXI-TRUCK SUOMEEN

Pizzataxi-ketju saa entistä suuremmat kumipyörät alleen kun heinäkuussa Suomeen saapuu Suomen ensimmäinen Pizzataxi-truck. Oikealla pizzakeittiöllä ja kahdella paistouunilla varustetussa Pizzataxi-truckissa paistuvat pizzat, jotka tarjoillaan höyryävän kuumina.

Street food, kotoisasti katuruoka, on kasvava ilmiö suomalaisessa kaupunkikulttuurissa. Myös suomalaiseen festariin ja kesätapahtumaan kuuluu hyvä ruoka, kunnon raaka-aineista. Mieluummin paikan päällä tehtynä, tuumi Pizzataxin ketjupäällikkö Juhani Kotro viime kesän festarikäynnillään. Ja siitä se idea lähti.

Nyt Suomen ensimmäistä Pizzataxi-truckia odotellaan Borco Höhnsin tehtaalta Saksasta aivan näinä päivinä. Heinäkuun aikana kaiken pitäisi olla kunnossa, ja uusi auto yrittäjineen tienpäällä.

Nyt lanseeraamme Pizzataxi-truck -konseptin, jonka avulla tuomme Pizzataxin maistuvimmat pizzat kaikkien ulottuville. Katuruoka on usein ronskia ja kursailematonta, pizza sopii siihen muottiin hyvin. Tärkeässä roolissa tulevat olemaan tuoreet, ensiluokkaiset raaka-aineet, joista pizza valmistetaan käsin paikanpäällä. Autossa on korkeatasoinen keittiötekniikka, Borco Höhnsin tehtaalta valmistuu vuodessa noin 3 000 autokeittiötä vuodessa”, kertoo Kotro.

Pizzataxi-ketjulla on lähes 30 vuoden kokemus kivijalkaravintoloista. Nyt uusi konsepti irtautuu perinteisestä toimintamallista, ja vaatiikin Kotron mukaan yrittäjältä erilaista lifestyle-yrittäjyys asennetta. Yrittäjiksi on haettu henkilöitä, joilla on sekä ripaus seikkailumieltä että halu lähteä yhdessä Pizzataxi-ketjun kanssa ideoimaan ja kehittämään food truck –konseptia. Leena Hinkkanen puolisoineen on Suomen ensimmäinen Pizzataxi-truck yrittäjä. Yrittäjien kotipaikka on Naantali, mutta toiminta-alueena koko Suomi.

Pizzataxi-truckit tulevat olemaan mukana erilaisissa tapahtumissa ympäri vuoden. Merkkejä on myös siitä, että yritykset ovat kiinnostuneita varaamaan Pizzataxi-truckia erilaisiin tilaisuuksiinsa, esimerkiksi avajaistapahtumiin.

Pizzataxi-truckin valikoimaan kuuluvat Pizzataxin suosituimmat pizzat, kevyitä salaattiannoksia, virvokkeita ja pientä makeaa kahvin kera. Kahden paistouunin ja yrittäjäpariskunnan voimin valmistuu lähes 300 pizzasliceä tunnissa, tuoreena ja höyryävän kuumana.

Lisätietoa:

Helsingin Pizzapalvelu Oy – Pizzataxi

Ketjupäällikkö Juhani Kotro, 0400 845 355, juhani.kotro@pizzataxi.fi, www.pizzataxi.fi

Pizzataxi-truck yrittäjä Leena Hinkkanen, 040 849 3040,  www.pizzataxi.fi

Pizzataxi-truckin tuoreimmat kuulumiset löytyvät myös Facebookista.

Pizzataxi on suomalainen, 1985 perustettu pizzaketju. Pizzataxi-ketjulla on 26 myymälää pääkaupunkiseudun ja Uudenmaan alueella ja sen kaikissa toimipaikoissa toimii franchising-yrittäjä. Pizzataxi-truck on ketjun kesällä 2014 lanseeraama konsepti. Ensimmäinen Pizzataxi-truck aloittaa toimintansa heinäkuussa 2014. Pizzataxi-ketjun liikevaihto 2013 oli n. 7 M€ ja se työllistää n.125 henkilöä.

Suomeen saapuu heinäkuussa Suomen ensimmäinen Pizzataxi-truck. Oikealla pizzakeittiöllä ja kahdella paistouunilla varustetussa Pizzataxi-truckissa paistuvat pizzat, jotka tarjoillaan höyryävän kuumina.