Ivana Helsingin kevät- ja kesämallisto esittäytyy salonkimuotinäytöksessä ravintola Loisteessa 26.3. ja 23.4.

Ivana Helsinki herättää henkiin legendaariset 50-luvun salonkimuotinäytökset esittelemällä tulevan kevät- ja kesämallistonsa ravintola Loisteen lounasasiakkaille kaupungin katolla, Original Sokos Hotel Vaakunan 10. kerroksessa. Näytökset pidetään 26.3. ja 23.4. klo 12.30 alkaen.

Muotia on esitelty Helsingissä 50-60 -luvuilla paitsi suunnittelijoiden salongeissa, myös hotelleissa, ravintoloissa ja tavarataloissa.

”Salonkimuotinäytökset ovat nyt pinnalla monissa suurkaupungeissa, kuten New Yorkissa. Mielestäni tämä on loistava juttu kiireisille ihmisille, jotka voivat samaan aikaan sekä syödä hyvin että nauttia muodin uusista tuulista”, Pirjo Suhonen sanoo.

Ivana Helsingin esittelyssä oleva mallisto kantaa nimeä The Bridges of Madison County.

”Mallistossa nähdään esimerkiksi Ivana Helsingille ominaisia printtimekkoja. Mallisto on väri- ja kuosimaailmaltaan ehdottoman naisellinen, sillä väreinä on käytetty esimerkiksi pinkkiä ja minttua. Suunnittelun taustalla on ollut selvästi rakkautta ja tunteen paloa”, Pirjo Suhonen Ivana Helsingistä kuvailee.

Design ja muoti liittyvät oleellisesti Sokos–Vaakunan -taloon. 50-luvulla Helsinkiin valmistunut funkkisrakennus oli avauksensa aikaan arkkitehtuuritapaus ja hotellista löytyy edelleen paljon tuon ajan alkuperäistä designia, kuten veistoksia, valaisimia, patsaita ja huonekaluja. Ravintola Loiste henkii sisustukseltaan ja kalustukseltaan 50-lukua, joten salonkimuotinäytös istuu tilaan hyvin.

Muotinäytöksiä on talossa pidetty ennenkin. Sokoksen kulmaikkunassa järjestettiin 1950- ja 1960-luvulla Lenita Airiston johdolla muotinäytöksiä, jotka synnyttivät jopa liikenneruuhkia Sokoksen läheisyydessä.

“Halusimme tarjota lounasasiakkaillemme uudenlaisen elämyksen. Trendikäs salonkimuotinäytös Ivana Helsingin kanssa sopii erinomaisesti ravintola Loisteen upeisiin puitteisiin täällä näköalojen äärellä. Uusia tapahtumia on jo suunnitteilla, ja tavoitteena on järjestää designiin liittyvä ohjelmallinen lounas kerran kuussa“, iloitsee hotellinjohtaja Päivi Holmberg Original Sokos Hotel Vaakunasta.

Varaa pöytäsi salonkimuotinäytökseen ja lounaalle:

Sokos Hotels ravintolamyyntipalvelu, puh. 020 1234 800 tai ravintolamyynti@sok.fi

Ravintola Loiste, Original Sokos Hotel Vaakuna, Asema-aukio 2, Helsinki

Lisätietoja:

Päivi Holmberg, hotellinjohtaja, Sokos Hotel Vaakuna, puh. 040 539 1489, paivi.holmberg@sok.fi

Pirjo Suhonen, Ivana Helsinki, puh. 050 347 6131, pirjo@ivanahelsinki.com

Hyvä toimittaja, haluatko osallistua näytökseen?
Ota yhteyttä, myös kuvatiedustelut:
  Tanja Holmberg, Pieni Ideapuoti Oy, puh. 050 327 8923, tanja@pieni-ideapuoti.fi

Original Sokos Hotel Vaakuna

Original Sokos Hotel Vaakuna sijaitsee kaupungin parhaalla paikalla, keskellä Helsinkiä. Hotellissa on  270 huonetta ja näköalaravintolat Loiste ja Kaarre, kokoustilat sekä tilaussauna hotellin ylimmässä kerroksessa. Erkki Huttusen suunnittelema hotelli avautui Helsingin Olympialaisiin vuonna 1952. Talossa on paljon aitoa designia 1950-luvulta, hienoimpana aulan suihkulähde patsaineen. Vaakuna on osa sydämellisesti suomalaista Original by Sokos Hotels -ketjua. Originalit ovat aitoja ja alkuperäisiä, paikkakuntansa perinteet huomioivia Sokos Hotelleja.

www.sokoshotels.fi

Ivana Helsinki

Ivana Helsinki on suomalainen taide-, muoti- ja elokuvabrändi, jonka ovat perustaneet siskokset Pirjo ja Paola Suhonen. Suunnittelija Paola Suhosen henkilökohtaisena taideprojektina alkunsa saanut Ivana Helsinki on ainoa suomalainen ja skandinaavinen muotimerkki, joka on hyväksytty sekä Pariisin että New Yorkin virallisiin muotiviikkojen näytöskalentereihin. Ivana Helsinki on tehnyt yhteistyötä lukuisten kotimaisten ja kansainvälisten yritysten kanssa, muun muassa Coca-Colan, Uniqlon, Googlen, Pirkan ja Nanson.

www.ivanahelsinki.com