JM-konserni osaa rakentaa asuntoja ihmisille  - tyytyväisimmät asiakkaat jo neljäntenä vuonna peräkkäin

JM-konserni on voittanut Ruotsissa asumisrakentamisen toimialalla arvostetun asiakastyytyväisyyttä CSI (Customer Satisfaction Index) mittaavan tutkimuksen. Vuosittain lähes 4 000 ruotsalaiselle asunnonostajalle tehtävässä kyselyssä selvitetään heidän tyytyväisyyttään kahden kuukauden kuluttua muutosta. Jo neljäntenä vuonna peräkkäin asunnonhankintaansa tyytyväisimmät asukkaat löytyivät JM-konsernin asiakkaista.

Puolueettoman tutkimuksen tavoitteena on nostaa asuinrakentamisen asiakastyytyväisyyttä sekä kartoittaa kuluttajien muuttuvia asumistarpeita. JM Suomen toimitusjohtaja Markus Heino on hyvillään siitä, että JM-konsernin toimintamalli on jälleen saanut kiitosta asunnon ostajilta.

Asuinrakentamisessa meille tärkeä lähtökohta on kuunnella herkällä korvalla asunnonostajia, suunnitella asiakkaidemme kanssa yhteistyössä erityyppisiin tarpeisiin parhaiten soveltuvia ratkaisuja, joissa korostuvat asumismukavuus, kestävä laatu sekä ympäristöystävällisyys. Tulemme tekemään lujasti töitä sen eteen, että osaamme yhä paremmin valjastaa konsernin parhaat toimintamallit asiakkaidemme hyödyksi myös Suomessa”, kertoo Heino.

JM-konsernin pitkä kokemus ja osaaminen asuinrakentamisessa juontaa yli 65 vuoden taakse. Yrityksen rakentamisfilosofiaan kuuluu selvittää paitsi asiakkaan tarpeet, myös millaisia arvostuksia ja odotuksia asumiseen liittyy nyt ja miten ne ovat kytkettävissä tulevaisuuden odotuksiin. Millaiset ihmiset haluaisivat asua tietyllä alueella, ja minkä tyyppiset asunnot heitä miellyttävät. JM tutkii ja seuraa rakennusprojektia kaikissa eri vaiheissa asiakkaan näkökulmasta. Tutkimus- ja kehitystyö viedään jokaiseen yksittäiseen asuntoon, asuinympäristöön ja aluekokonaisuuteen. Tämä työ ei ole koskaan valmis, muistuttaa Heino.

Kun tiedämme asiakkaidemme mielipiteen, pystymme entistä paremmin rakentamaan asuntoja, jotka vastaavat odotuksia toimivasta asumisesta. Ruotsissa jo neljäntenä peräkkäisenä vuonna asunnonostajilta saatu tunnustus haastaa myös JM Suomen palvelukokemuksen hiomista samaan suuntaan ,” lupaa Heino.

JM Suomi Oy, toimitusjohtaja Markus Heino, Puh. +358 40 500 1263

Kuvat ja tiedustelut myös:

JM Suomi Oy, Nina Välimäki, Puh. + 358 40 838 6097, nina.valimaki@jmoy.fi

Lisätietoja tutkimuksesta

Tutkimuksesta vastaa riippumaton tutkimuslaitos Prognoscentret AB, joka suorittaa kyselyn Ruotsissa rakennustoimialalla toimivien yritysten asiakkaille. Tutkimus lähetetään kaikille asunnonostajille noin kaksi kuukautta muuton jälkeen.

JM-konserni on yksi Pohjoismaiden johtavista asuntojen rakentajista ja asuntoalueiden kehittäjistä. Toiminta keskittyy houkuttelevilla alueilla sijaitsevien asuntojen uudistuotantoon erityisesti Ruotsin, Norjan, Tanskan, Suomen ja Belgian kasvavilla suurkaupunkialueilla. Lisäksi JM rakentaa ja kehittää liiketiloja sekä harjoittaa yritystoimintaa erityisesti Suur-Tukholman alueella. JM pyrkii kaikessa toiminnassaan edistämään kestävää laatua ja ympäristöystävällisyyttä. Konsernin liikevaihto on 1,4 miljardia euroa ja sillä on yhteensä 2 300 työntekijää, joista 20 toimii JM Suomen palveluksessa. JM-konserni on listattu Tukholman pörssin Mid Cap -listalle.