Kopparberg ja Nelonen Media yhteistyöhön -       Sofiero on Radio Rockin virallinen kesäolut

Kopparberg Finland ja Nelonen Media ovat sopineet tiiviistä markkinointiyhteistyöstä. Ruotsin Systembolagetin ylivoimaisesti myydyin olut Sofiero tulee näkymään ja kuulumaan laajalti Radio Rockin taajuuksilla, uusissa pakkauksissa ja kaupoissa keväästä 2012 alkaen.

Sofiero on vaalea peruslager, jonka maussa on miellyttävä vivahdus vahvaa asennetta.

Sofiero on janon sammuttaja, joka sopii saunakaveriksi suomalaiseen kesänviettoon ja mökille. Olut on ollut Suomessa myynnissä jo muutaman vuoden, mutta aktiivista markkinointia tuotteelle ei ole tehty. Oluen ystävät ovat kuitenkin löytäneet raikkaan lagerin, josta todisteena jatkuvasti kasvavat myyntiluvut.

”- Teimme talvella 2011 kuluttajatutkimusta, jonka pohjalta lähdimme suunnittelemaan yhteistyötä Radio Rockin kanssa. Myös panimomme Ruotsissa lähti innoissaan mukaan suunnitteluun, innostus tarttui aina etiketin suunnitteluun asti. Uskon vahvasti, että suomalaiset ovat valmiita maukkaalle ruotsalaiselle oluelle”, kertoo markkinointijohtaja Juha Jaskari Kopparberg Finland Oy:ltä.

Tutkimuksessa kysyttiin muun muassa suomalaisten näkemyksiä sopivasta pakkauskoosta, myyntiyksiköstä ja oluttottumuksista. 65 prosenttia tutkimukseen vastanneista piti parhaimpana 0,33 litran pakkauskokoa. Ylivoimaisesti suosituimmaksi myyntiyksiköksi nousi kuuden tölkin pakkaus eli 6-pack, tätä mieltä oli runsas 40 prosenttia vastaajista. Parhaiten olut maistuu saunan jälkeen, kotiakin suositumpi paikka oluen nautiskeluun on mökki.

”- Radio Rock tavoittaa viikoittain 700 000 potentiaalisia oluen kuluttajaa. Haluamme tällä yhteistyöllä tuoda esille reipasta asennetta, joka näkyy ja kuuluu. Vaikka Sofiero on ruotsalainen olut, siinä on mukana oikeanlaista rockia, joka sai meidät innostumaan yhteistyömahdollisuuksista. Tutkimuksen innoittamana kampanja käynnistyy kisalla, jossa voi voittaa mökkiloman viikoksi ”, paljastaa myyntijohtaja Erkka Jaakkola Nelonen Mediasta.

Lisätietoja:

Oy Kopparberg Finland Ab, markkinointijohtaja Juha Jaskari, puh. 020 7559 719, juha.jaskari@kopparberg.fi, http://www.kopparberg.fi

Kopparberg Finland kuluttajatutkimus talvi 2011 N=300

Nelonen Media, Sanoma Entertainment Finland Oy, myyntijohtaja Erkka Jaakkola,

puh. 09 4545 350, erkka.jaakkola@nelonenmedia.fi, http://www.nelonenmedia.fi

Kuvapankki: http://Kopparberg/media

Käyttäjätunnus: kopparberg, salasana: kuvat

Kuvatiedustelut myös Caprice Consulting Oy, Sari Selkälä, sari@capriceconsulting.fi

Oy Kopparberg Finland Ab, ruotsalaisen Kopparbergs Bryggeri Ab:n tytäryhtiö, perustettiin vuonna 1999. Yrityksen toimiala on erilaisten juomien maahantuonti, markkinointi ja tukkuliikemyynti. Päätuotteita ovat Kopparberg siiderit, Ruotsin suosituin olut Sofiero, maailman myydyin energiajuoma Red Bull sekä luontaiset kivennäisvedet Evian ja Badoit. Yrityksessä työskentelee päätoimisesti noin 25 henkilöä ja liikevaihto 2010 oli noin 20 M€.

Hyvä maku on meille tärkeintä – se on asia josta välitämme.