Kopparbergin Dry Cranberry on syksyn tyylikäs siideriuutuus

Kopparberg Finland Oy tuo syksyllä markkinoille kuivan karpalosiiderin. Dry Cranberry täydentää Kopparbergin siiderivalikoimaa, kuiva omenasiideri saa rinnalle karpalon. Kuiva siideri maistuu suomalaisten suussa yhä useammin. Jo lähes neljäsosa Suomessa myydyistä siidereistä on kuivia.

Dry Cranberry on tyylikäs uutuus siiderien joukossa. Lähes sitruunamainen happoisuus ja kevyt kirpeys tuovat karpalon maun raikkaasti esille antaen siiderille miellyttävän, pirskahtelevan jälkimaun. Dry Cranberry sopii erinomaisesti syksyn juomavalikoimaan, ja on hyvä valinta vaikka tervetuliaisjuomaksi kuivan kuohu- tai roseviinin tilalle.

Karpalo sopii suomalaiseen makuun

Samalla kun suomalaisten siiderimaku on menossa kuivempaan suuntaan, suomalaiset ovat myös ennakkoluulottomia uusien makujen suhteen. Perinteisissä siiderimaissa kuten Englannissa marjasekoitukset ja metsämarjojen maut ovat vähitellen tulossa. Kopparbergillä markkinat ja kuluttajien liikkeet tunnetaan, Kopparberg on maailman suurin makeiden siidereiden valmistaja ja maailman toiseksi myydyin siiderimerkki. Valtaosa yhtiön tuotannosta menee vientiin, erityisesti Englanti ja Irlanti ovat vahvassa nousussa.

”- On hienoa, että pohjoismainen siideri menestyy erityisen hyvin juuri perinteisissä siiderimaissa. Seuraamme tarkasti makutottumusten kehittymistä. Esimerkiksi karpalo on Suomessa suosittu maku juuri nyt, se näkyy kaikissa juomavalikoimissa, jopa mehuissa. Syksyllä Dry Cranberry tulee myyntiin ainoastaan Suomessa, toki tutkimme muitakin markkinoita, vahvistaa markkinointijohtaja Juha Jaskari Kopparberg Finland Oy:stä.

Lähteet

Nielsen Homescan Finland 7/2011

Lisätietoja:

Markkinointijohtaja Juha Jaskari, puh. 020 7559 719, juha.jaskari@kopparberg.fi

Yritystiedot: http://www.kopparberg.fi/etusivu.php

Tuotetiedot: http://www.kopparberg.fi/tuotteet/index.php

Kuvapankki: www.kopparberg.fi/media

Käyttäjätunnus: kopparberg, salasana: kuvat

Kuvatiedustelut myös Sari Selkälä, Caprice Consulting, sari@capriceconsulting.fi, 040 775 8804.

Oy Kopparberg Finland Ab, ruotsalaisen Kopparbergs Bryggeri Ab:n tytäryhtiö, perustettiin vuonna 1999. Yrityksen toimiala on erilaisten juomien maahantuonti, markkinointi ja tukkuliikemyynti. Päätuotteita ovat Kopparberg siiderit, Ruotsin suosituin olut Sofiero, maailman myydyin energiajuoma Red Bull sekä luontaiset kivennäisvedet Evian ja Badoit. Yrityksessä työskentelee päätoimisesti noin 25 henkilöä ja liikevaihto 2010 oli noin 20 M€.

Hyvä maku on meille tärkeintä – se on asia josta välitämme.