Miehet ovat heränneet huolehtimaan terveydestään itsehoitotuotteilla

PROSTAMINUS AIKUISILLE MIEHILLE

ProStaminus on täsmätuote eturauhasvaivoista kärsiville miehille. Eturauhasen eli prostatan liikakasvu hankaloittaa virtsarakon tyhjentymistä ja aiheuttaa lisääntynyttä virtsaamisen tarvetta. Tämä yleinen vaiva haittaa lähes joka toisen yli 50-vuotiaan miehen elämään.

Korkealaatuisia itsehoitotuotteita käyttävät nyt myös miehet. Terveydestään huolehtivat miehet ovat kasvava asiakasryhmä ravintolisiä myyvissä liikkeissä, joiden asiakaskunta on viimevuosina selkeästi miehistynyt. Koska ainakin joka kolmas yli 50-vuotias mies kärsii eturauhasen hyvänlaatuisesta liikakasvusta aiheutuvista vaivoista, tanskalainen Mezina ryhtyi innovoimaan miehille uutta täsmäasetta ProStaminusta.

- ”ProStaminus on uusi, keski-ikäisten miesten yleisimpään ja kiusallisimpaan vaivaan - eturauhasen hyvänlaatuiseen liikakasvuun tarkoitettu monipuolinen itsehoitotuote. Siihen koottiin tiivis kokonaisuus miehille tärkeimpiä ravintoaineita ja eturauhasen vaivoihin käytettyjä luonnon antimia”, kertoo Mezina Oy:n toimitusjohtaja Lissu Suursalmi.

Ravinnon merkitystä eturauhasen hyvänlaatuisen liikakasvun ja hormoniperäisten sairauksien kehittymisessä on tutkittu jo pitkään. Elintarvikkeista erityisesti kurpitsansiemenillä ja pellavansiemenuutteella on pitkät perinteet eturauhasvaivojen helpottajana. Molempien sisältämät lignaanit nostavat sukupuolihormoneja sitovan proteiinin tasoa heikentäen sen vaikutusta eturauhaseen. Lignaanit estävät dihydrotestosteronin muodostumista ja hillitsevät eturauhasen liiallista kasvua.

Kurpitsan- ja pellavansiementä sekä granaattiomenaa

ProStaminuksen tärkeimmät ainesosat ovat pellavan- ja kurpitsansiemenuutteet sekä näiden lisäksi granaattiomena. Granaattiomenauute on voimakas antioksidantti, joka edistää solujen uusiutumista muun muassa torjumalla vapaiden radikaalien haitallista vaikutusta terveisiin soluihin.

Sinkkiä, seleeniä, D- ja E-vitamminia

ProStaminus sisältää myös miehen hedelmällisyyttä ja virtsateiden terveyttä edistäviä ravintoaineita, mineraaleja ja vitamiineja. Aminohappoihin sidottu sinkki (5 mg) auttaa ylläpitämään normaalia testosteronin tasoa veressä. Seleeni (30 µg), D-vitamiini (10 µg) ja E-vitamiini (10 mg) ovat tärkeitä antioksidantteja, jotka edistävät sinkin imeytymistä ja sen hyödyntämistä elimistössä. Elimistölle tärkeiden antioksidanttien tiedetään suojaavan soluja myös stressiltä.

Annostus:

2 tablettia päivittäin, nautitaan vesilasillisen kanssa. Saatavana 60 tabletin pakkauksessa, riittoisuus 30 päivää ja hinta n. 24 €.

Aineosat:

Pellavansiemen 2250 mg, kurpitsansiemen 1500 mg, granaattiomena 1200 mg, D-vitamiini 10 mcg, E-vitamiini 10 mcg, sinkki 5 mg ja seleeni 30 mcg.

Myynnissä kesäkuusta 2013 alkaen apteekeissa, terveys- ja luontaistuotekaupoissa, luontaistuoteosastoilla sekä terveystuotteiden suomalaisissa verkkokaupoissa.

Tuotenäytteet ja tiedustelut:

Maahantuoja: Mezina Oy, puh. 010 422 1580, finland@mezina.com, www.mezina.fi

Kuvatiedustelut: Sari Selkälä, Viestintätoimisto Caprice Consulting, puh 040 775 8804 sari@capriceconsulting.fi

Mezina AS on tanskalainen perheyritys, joka on kehittänyt ja tuottanut korkealaatuisia ravintolisiä jo yli 30 vuotta lähinnä Pohjois-Euroopan markkinoille. Konsernin Suomen tytäryhtiö Mezina Oy on Suomen Luontaistuotealan Tukkukauppojen liiton jäsenyritys. Mezina Oy:n tuotteita myy Suomessa yli 800 jälleenmyyjää: apteekit, luontaistuotekaupat ja –osastot, terveystuotekaupat sekä kotimaiset terveystuotteiden verkkokaupat.