Siideri kasvattaa suosiotaan Amerikan markkinoilla - Kopparberg mukana Ivana Helsingin New York Storen avajaisissa

Kopparberg juhli mukana yhteistyökumppaninsa Ivana Helsingin New York Storen avajaisissa helmikuussa. Siiderin suosio yllätti tilaisuuden järjestäjät. Vaikka siiderien markkinaosuus Amerikassa on vielä marginaalinen yksi prosentti oluiden kokonaismarkkinoista, potentiaali on valtava ja suosio kasvaa koko ajan. Maailman eniten myyty makean siiderin brändi Kopparberg valloittaa amerikkalaisia siiderimarkkinoita varmoin askelin.

Siideri sai suuren suosion avajaisten kutsuvieraiden joukossa. Kopparberg tyylikkään nuorekkaalla ilmeellä ja kansainvälisenä brändinä sopi hyvin avajaistunnelmaan. Yhteistyömme juontaa jo pitkältä ajalta, ja tulemme varmasti näkymään yhdessä tilaisuuksissa ja tapahtumissa. Olemme molemmat eräänlaisia tienraivaajia omilla markkinoillamme, kertoo Pirjo Suhonen Ivana Helsingistä.

Kopparberg Atlantan Anne Kohtala iloitsee siiderin saamasta vastaanotosta.

” Amerikkalaiset ovat tunnetusti juoma- ja ruokatottumuksissaan pohjoismaalaisia makeamman perään, siksi markkinoille lähdettiin päärynä ja mansikka-lime siidereillä. Voidaan sanoa, että siiderimarkkinat ovat vielä alkutekijöissään, mutta alkumetrit näyttävät hyvältä. Seuraamme tiiviisti kuluttajapalautetta, ja tulemme varmasti laajentamaan makuvalikoimaa myös kuivempiin siidereihin, kertoo Kohtala.

Lisätietoja:

Markkinointijohtaja Juha Jaskari, puh. 020 7559 719, juha.jaskari@kopparberg.fi

Yritystiedot: http://www.kopparberg.fi/etusivu.php

Tuotetiedot: http://www.kopparberg.fi/tuotteet/index.php

Kopparberg Atlanta, Anne Kohtala, anne.kohtala@arcticbrew.com

Kuvapankki: www.kopparberg.fi/media

Käyttäjätunnus: kopparberg, salasana: kuvat

Kuvatiedustelut myös Caprice Consulting Oy, Sari Selkälä

sari@capriceconsulting.fi, puh. 040 775 8804

Oy Kopparberg Finland Ab, ruotsalaisen Kopparbergs Bryggeri Ab:n tytäryhtiö, perustettiin vuonna 1999. Yrityksen toimiala on erilaisten juomien maahantuonti, markkinointi ja tukkuliikemyynti. Päätuotteita ovat Kopparberg siiderit, Ruotsin suosituin olut Sofiero, maailman myydyin energiajuoma Red Bull sekä luontaiset kivennäisvedet Evian ja Badoit. Yrityksessä työskentelee päätoimisesti noin 25 henkilöä ja liikevaihto 2010 oli noin 20 M€.

Hyvä maku on meille tärkeintä – se on asia josta välitämme.