Suomen tunnetuin kaupunkiopas Helsinki This Week nyt mobiilissa

Helsinki Expert laajentaa matkailijoille suunnattuja palveluja. Ainoa englanninkielinen Helsingin matkailupalveluja tarjoava mobiiliopas toimii kaikissa internetselaimella varustetuissa matkapuhelinmalleissa.

Helsinki Expertillä on vankka kokemus matkailupalveluiden tuottajana. Suomen tunnetuin kaupunkiopas Helsinki This Week on ilmestynyt säännöllisesti jo vuodesta 1956. Lehden verkkosivusto www.helsinkithisweek.com palkittiin Best of Helsinki Awards -yleisöäänestyksessä parhaana kaupunkilomapalveluna 2010. Lehti ja verkko yhdessä tavoittavat 1,5 miljoonaa Suomeen ja pääkaupunkiseudulle saapuvaa matkailijaa. Nyt avattu, mobiiliverkossa toimiva m.helsinkithisweek.com tuo lehden ja verkon sisällön suoraan matkailijan taskuun. Palvelun toteutuksesta vastasi mobiiliratkaisuihin ja internet palveluihin erikoistunut mFabrik.

Matkailija on mobiili

Internetin mobiilikäyttö yleistyy älypuhelinten myötä kovaa vauhtia. Uusista myytävistä puhelimista jo valtaosa on kosketusnäytöllisiä puhelimia. Ne, jotka ovat jatkuvasti liikkeessä, kuten matkailijat, saavat mobiilipalveluiden avulla ajantasaisia tietoja kiinnostavista kohteista, tapahtumista ja ilmiöistä.

- ” Mobiilipalveluita suunnitellessa on tärkeää tyydyttää käyttäjän perustarpeet. Matkailijalle ykkösasia on tiedonhaku ja tekemisen puutteen täyttäminen. Ravintolat, nähtävyydet, ostospaikat ja tapahtumat ovat matkailupalvelun ykkössisältöä. Palvelun pitää olla helppokäyttöinen, mutta sisällöltään runsas, kuvaa suunnittelun lähtökohtia mFabrik Oy:n toimitusjohtaja Timo Kiippa.

Helsinki This Week mobiilipalvelu toimii osoitteessa http://m.helsinkithisweek.com, jossa vieraillessa linkin voi tallentaa omaan puhelimeen kirjanmerkiksi. Palvelu toimii kaikissa internetselaimella varustetuissa matkapuhelimissa ja on maksuton. Matkapuhelinoperaattorit perivät palveluista datasiirtomaksun.

- ”Nyt julkaistu mobiili Helsinki This Week on lähtölaukaus Helsinki Expertin koko liiketoiminnan mobilisoinnille”, kertoo toimitusjohtaja Timo Orilähde Helsinki Expertistä.

Helsinki This Weekin lisäksi tärkeitä mobilisoitavia palveluja ovat Helsinki-kortti ja verkkokauppa. Seuraavat kehitysaskeleet liittyvät paikannukseen ja sosiaalisen median parempaan hyödyntämiseen. Orilähde ennustaa, että viestinnän ja palveluliiketoiminnan tulevaisuus on mobiili, ja toteaa, että parin vuoden kuluttua Helsinki Expertin nykyiset ja liuta uusia palveluja ovat aina yhtä lähellä kuin lähin puhelin, eli useimmiten käden ulottuvilla.

Lisätiedot:

Helsinki Expert Oy, toimitusjohtaja Timo Orilähde, puh. 040 841 4050, timo.orilahde@helsinkiexpert.fi

mFabrik Oy, toimitusjohtaja Timo Kiippa, puh. 040 760 0097, timo.kiippa@mfabrik.com

Helsinki This Week –mobiiliversio:

Helsinki This Week –verkkojulkaisu:

Helsinki Expertin uudistuneet verkkosivut:

Helsinki Expert Oy on matkailu-, kokous- ja kongressipalveluita tuottava ja välittävä yritys. Helsinki Expertin asiakkaita ovat koti- ja ulkomaiset yritykset ja yhteisöt, sekä vapaa-ajan matkailijat. Yritys toimii myös merkittävänä markkinointi- ja jakelukanavana muille matkailualan palveluntuottajille. Helsinki Expert työllistää ympärivuotisesti 17 henkilöä, kesäsesongin aikana runsaat 40 henkilöä ja lisäksi noin 300 auktorisoitua opasta. Yrityksen liikevaihto 2010 oli noin 4,1 M€.