Black Door – vuoden olutravintola 2013

Kaksi vuosikymmentä olutkulttuurin uutterana sanansaattajana toiminut Black Door valittiin vuoden 2013 olutravintolaksi. Tuomaristo antoi ravintolalle kehuja laajasta juomavalikoimasta sekä asiantuntevasta henkilökunnasta.

Punavuoressa jo vuodesta 1992 toiminut Black Door valittiin Helsinki Beer Festivalilla vuoden 2013 olutravintolaksi. Ravintola sai erityisesti kiitosta henkilökuntansa vaikuttavasta olutosaamisesta sekä siitä että ravintola on panostanut laajan olutvalikoiman lisäksi myös kattavaan siideri- ja viskitarjontaan.

Olutharrastajien kantapaikkana tunnetun Black Doorin valikoima koostuu tällä hetkellä yli 200 erilaisesta pullo-oluesta, 24 oluthanasta, kahdesta real ale -hanasta, sekä kattavasta valikoimasta single malt -viskejä. Lisäksi ravintolan valikoimaan kuuluu laaja kirjo erikoissiidereitä.

Helsinki Beer Festivalin tuomaristo korosti vuoden olutravintola -kunniamaininnan koskevan itse asiassa koko Delifox-ravintolaketjua. ”Tuomaristossa keskustelimme, että yhtä lailla Vuoden olutravintola -palkinto on tarkoitettu koko Delifox-ketjulle uraauurtavasta työstä olutkulttuurin hyväksi Suomessa. Päätimme nostaa kuitenkin ketjun paikoista Black Doorin ykkössijalle.”

Lisätiedustelut:

Delifox Ravintolat Oy
Markku Orasmaa, Toimitusjohtaja
markku.orasmaa@delifox.fi

Delifox Ravintolat Oy on ravintola-alalla toimiva yritys, johon kuuluu 9 ravintolaa pääkaupunkiseudulla. Ravintolaperheeseen kuuluvat laajasta olutvalikoimasta tunnetut ns. Kalaravintolat, eli Vastarannan Kiiski, Janoinen Lohi, Hilpeä Hauki, Punavuoren Ahven, Kaunis Kampela ja Leijuva Lahna. Lisäksi Delifox-ravintoloihin kuuluvat ravintola Black Door, Rock Bar The Stage, sekä ravintola Moms.

Delifox -ravintolat työllistävät yli 70 alan ammattilaista ja yrityksen liikevaihto vuonna 2013 on noin 6 miljoonaa euroa. Delifox Ravintolat Oy:n omistaa kotimainen yksityinen Captol Invest–konserni. Lisätiedot www.delifox.fi

Helsinki Beer Festival -tuomaristo