Evergreen Monastrell - Espanjalainen luomuviini suomalaiseen makuun

Luomuviinien suosio kasvaa Suomessa kohisten. Elokuun lopussa Alkon luomuvalikoima valikoima vahvistuu entisestään, kun viinikauppojen hyllylle ilmestyy ympäristöystävällisessä litran muovipullossa espanjalainen Evergreen Monastrell, jonka juuret ovat Koillis-Espanjan Alicantessa. Viinin lanseeranneen tuotepäällikkö Mikko Hintikan mukaan kyse on suomalaisille kuluttajille suunnatusta uudesta luomuviinimerkistä, jonka alkuperämaa ja luonnonmukaisuus ovat helposti tunnistettavissa etiketin nopealla vilkaisulla. Hintikka on ylpeä hyvän hinta-laatusuhteen omaavasta viinistä, jonka kaikissa tuotantovaiheissa on pyritty minimoimaan ympäristölle aiheutuva kuormitus. Hintikka lupaa, että tämä tuhti ja mehukas espanjalainen luomuviini sopii täydellisesti suomalaiseen makuun.

Syksyn kynnyksellä viinikauppoihin saapuneen Evergreenin koti sijoittuu monen suomalaisen lomamatkailijan tuntemaan Alicanten maakuntaan. Sinisen Välimeren rannikolla sijaitseva Alicante kylpee kesäaikaan auringossa ja kuuman ilmaston ansiosta viinirypäleet kypsyvät makeiksi ja mehukkaiksi. Vaikka Alicante ei ole yhtä tunnettu viinintuotantoalue kuin esimerkiksi Rioja tai Katalonia, maakunnan viinit olivat arvostettuja Pohjois-Euroopassa jo keskiajalla. Alicanten tummat viinit ovat hurmanneet monet viininystävät rehellisellä ja runsaan hedelmäisellä maullaan.

Mikko Hintikan mukaan ympäristöystävällisyys ja hyvä maku ovat Evergreen Monastrellin kaksi kulmakiveä. Litran kevyessä muovipullossa Suomeen saapuvan viinin kuljetuksen ympäristökuormitus on jopa 50 prosenttia pienempi kuin lasipullossa. Kierrätettävä muovipullo säilyttää viinin erinomaisesti vuoden ajan. Hintikka rohkaisee kokeilemaan viiniä esimerkiksi grillatun lihan tai kanan sekä mausteisten makkaroiden kyytipoikana.

Evergreen Monastrell 100 cl PET-muovipullo

Alkon tuotenumero: 482408

Hinta: 10,90 €

Lisätietoja:

Mikko Hintikka

Tuotepäällikkö

Puh. 040 729 32 72

mikko.hintikka@servaali.fi

Captol Invest konserniin kuuluva Servaali Suomi on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia. Servaalin tuotesalkku kattaa kaikki alkoholijuomat, ja se on vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Tuotevalikoimaan kuuluu laadukkaita oluita, siidereitä, viinejä ja vahvoja alkoholituotteita sekä virvoitusjuomia, mehuja ja kivennäisvesiä. Yhtiön palveluksessa on 31 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista. Yrityksen verottoman liikevaihdon odotetaan vuonna 2012 ylittävän 22 miljoonaa euroa ja myynnin 13 miljoonaa litraa. Servaali–konserniin kuuluu Suomen Servaalin lisäksi Baltian toiminnot, vientitoimintaa sekä kalusteita ja laitteita maahantuova Resta Servaali. Lisätiedot www.servaali.fi