Iron Maiden Trooper -britti ale saapui Suomeen!

Huikean suosion maailmalla saavuttanut Trooper on yksi historian suurimpia britti ale lanseerauksia kautta aikojen! Nyt Servaali tuo tämän ainutlaatuisen olutnautinnon Iron Maiden- ja olutfanien onneksi myös Suomeen.

Trooper-oluessa yhdistyy kaksi eeppistä brittiläistä menestystarinaa ja oman alansa kiistatonta ikonia. Iron Maidenin keulakuvan, Bruce Dickinsonin ja Robinson´s-panimon yhteistyönä syntynyt Trooper-olut on kunnianosoitus niin Britannian pitkille olutperinteille, kuin Iron Maidenin vertaansa vailla olevalle historialle.

Intohimoisena olutmiehenä ja real ale-fanaatikkona tunnettu Bruce Dickinson suunnitteli tämän perinteisen britti alen tiiviissä yhteistyössä Robinson´s-panimon panimomestarin kanssa. Robinson´s tunnetaan mm. maailman parhaana oluena palkitun Old Tom Strong Alen tekijänä, joten rima panimolta valmistuvien oluiden laadulle on erittäin korkealla. Myös kaikissa toimissaan tinkimättömyydestään tunnettu Dickinson kelpuutti Trooper-etiketin taakse vain parasta. Panimo halusi tehdä Trooper-oluesta vakavasti otettavan tuotteen pitkän tähtäimen myyntiin. Tämä heavy metal -klassikoihin lukeutuvan kappaleen mukaan nimetty olut on tyylikkään maltainen, kevyen sitruksinen ja hieman mausteinen. Vivahteikkuutta makuelämykseen tuo tyylikäs ja tasapainoinen humalointi.

”Vakuutuimme Trooper-oluen potentiaalista välttömästi tuotteesta kuultuamme. Kaikesta huokui Dickinsonin ja Robinson´s panimon vakaumus ja intohimo tehdä vakavasti otettava perinteinen britti ale. Ymmärsimme kyseessä olevan ainutlaatuinen musiikkibrandituote” –Ville Hyppönen, Servaali.

"I'm a lifelong fan of traditional English ale; I thought I'd died and gone to heaven when we were asked to create our own beer. I have to say that I was very nervous: Robinsons are the only people I have had to audition for in 30 years. Their magic has been to create the alchemical wedding of flavour and texture that is Trooper. I love it." – Bruce Dickinson, Iron Maiden

Tuote:   Trooper Ale            Tuottaja:       Robinsons Brewery
Maa:      Englanti                  Alkoholia:     4,7 %
Tyyli:     Golden Ale             EBU:              34

Tuotekuvaus:Puhdaspiirteinen, hedelmäinen, tyylikkään maltainen, hennon yrttinen, kevyen sitruksinen, tasapainoinen. Humalina Bobec, Goldings ja Cascade

Saatavuus: Saatavilla ravintoloista ja päivittäistavarakaupoista kautta maan.

ville.hypponen@servaali.fi

Captol Invest konserniin kuuluva Servaali Suomi on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia. Servaalin tuotesalkku kattaa kaikki alkoholijuomat, ja se on vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Tuotevalikoimaan kuuluu laadukkaita oluita, siidereitä, viinejä ja vahvoja alkoholituotteita sekä virvoitusjuomia. Yhtiön palveluksessa on 31 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista. Yrityksen verottoman liikevaihdon odotetaan vuonna 2013 ylittävän 25 miljoonaa euroa ja myynnin 14 miljoonaa litraa. Servaali–konserniin kuuluu Suomen Servaalin lisäksi Baltian toiminnot, vientitoimintaa sekä kalusteita ja laitteita maahantuova Resta Servaali. Lisätiedot www.servaali.fi

Bruce Dickinson, Iron Maiden