JUOMIEN MAAHANTUONTI- JA MYYNTIYHTIÖ SERVAALI OY PERUSTAA YHTIÖN RUOTSIIN JA LAAJENTAA VIENTITOIMINTOJAAN

Suomen ja Baltian maiden suurimpiin laatujuomien maahantuojiin ja jakelijoihin kuuluva Servaali Oy laajentaa toimintaansa Ruotsiin. Servaali Sweden toimisto avataan Tukholmassa syyskuussa 2013.  Servaali kasvattaa myös vientiään avaamalla uusia jakelukanavia Puolaan, Belgiaan ja Irlantiin.

”Olemme viimeisen kymmenen vuoden aikana laajentaneet tasaisen varmasti toimintaamme omien toimistojen kautta kaikkiin Baltian maihin, jonka lisäksi vientitoimintomme ovat kehittyneet hienosti etenkin Venäjän markkinoilla”, toteaa Servaalin emoyhtiön Captol Invest-konsernin CEO Teemu Lehto. ”Nyt on aika laajentaa toimintaa Ruotsiin ja uusien partnereiden kautta myös uusille potentiaalisille Euroopan markkinoille.”

Servaali Sweden -yhtiön ensimmäisenä tavoitteena on luoda yhteistyö Ruotsin Alkon, eli Systembolagetin kanssa. Vuoden sisällä on tarkoitus laajentaa myös Ruotsin HoReCa-markkinoille. ”Vahvuutemme tulee alussa olemaan vankka osaaminen, ketteryys ja maan parhaat yhteistyökumppanit. Pystymme toimimaan erittäin kilpailukykyisesti”, kertoo Teemu Lehto, joka tulee alkuvaiheessa toimimaan myös Ruotsin yhtiön toimitusjohtajana.

Viennin kehittämistä varten Servaali Oy:lle on palkattu aiemmin Weston’s Ciderilla vientipäällikkönä toiminut Peter Baldwin. Peter näkee paljon mahdollisuuksia Servaalin edustamilla vientituotteilla myös uusilla markkinoilla: ”Alussa suurin hittimme tulee varmasti olemaan Olvin valmistamat Angry Birds –virvoitusjuomat, joita Servaali edustaa sovituilla markkinoilla”, Peter toteaa.

Lisätiedot:

Captol Invest
CEO Teemu Lehto
puh: +358 400 851546

Captol Invest konserniin kuuluva Servaali Oy on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia. Servaalin tuotesalkku kattaa kaikki alkoholijuomat, ja se on vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Tuotevalikoimaan kuuluu laadukkaita oluita, siidereitä, viinejä ja vahvoja alkoholituotteita sekä virvoitusjuomia ja vuonna 2013 myynnin arvioidaan ylittävän 20 miljoonaa litraa. Yhtiön palveluksessa on 50 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. www.servaali.com

Teemu Lehto, CEO, Captol Invest