Mallaskosken panimo goes USA – Panimolta myyntiin aromikas Pale Ale -uutuus

Seinäjoella sijaitseva, laadukkaita käsityöoluita valmistava Mallaskosken panimo lanseeraa keväällä uuden tulokkaan huippuoluita sisältävään Valioluokka-sarjaansa. Kuohu Valioluokka Pale Ale on vaalea ja voimakkaasti humaloitu klassinen amerikkalaistyylinen pale ale -olut.

Jenkkibuumi jyllää panimoiden keskuudessa

Amerikkalaiset pienpanimot ovat tällä hetkellä olutmaailman edelläkävijöitä ja sieltä monet ideat rantautuvat aikanaan myös Suomeen. Yhdysvaltalaisille pienpanimo-oluille on tyypillistä erittäin runsas humalointi ja aromaattisten paikallisten humalalajikkeiden ansiokas hyödyntäminen. Tyypillisimmät oluttyylit ovat Pale Ale ja India Pale Ale.

Suomessakin moni pienpanimo on kokeillut pale ale -tyylisuuntaa ja nyt on Mallaskosken vuoro. ”Haimme olueen omaperäisyyttä ja tunnistettavuutta jenkkiläisestä Chinook-humalasta, jossa on voimakas mäntymäinen vivahde”, kertoo panimomestari Jyri Ojaluoma.

Viime keväänä lanseeratut Valioluokka-sarjan Pils ja Stout saavat luontaista jatkumoa Pale Alen muodossa. Halusimme tuoda ihmisille autenttisen jenkkityylisen pintahiivaoluen, jossa kuitenkin tunnistettavaa Mallaskosken panimon soundia”, kuvailee tuotepäällikkö Henrik Larkio.

Valioluokka Pale Ale tuodaan myyntiin kahtena versiona. Päivittäistavarakauppoihin tulee 33 cl panttitölkkiin pakattu 4,7% abv vahvuinen versio ja ravintolamyyntiin puolestaan 30 L astioihin pakattu 5,5% abv vahvuinen versio.

Tuotekuvaus: Väriltään vaalea ja vaahdoltaan runsas. Tuoksussa voit havaita aromaattista humalaa ja tukevaa maltaisuutta. Makuprofiilia hallitsee Chinook-humalan voimakkaat ominaispiirteet ja lopun voimakas katkero.

Kuohu Valioluokka Pale Ale 33cl saatavilla 1.4.2014 alkaen pt-kaupoista ja ravintoloista 30L astioissa 9.3.2014 alkaen.

Henrik Larkio, tuotepäällikkö
Servaali Oy
henrik.larkio@servaali.fi

Jyri Ojaluoma, panimomestari