Olutuutuus: Demory Paris – Pullollinen Pariisia parhaimmillaan

Alun perin vuonna 1827 perustetun Demory Paris –panimon oluita on nyt saatavilla Suomesta. Panimon oluissa yhdistyvät kaksi asiaa, rakkaus Pariisiin ja korkealaatuisiin oluisiin.

Panimon valikoima koostuu tällä hetkellä kolmesta eri oluesta, joista jokainen on luotu kunnianosoitukseksi Pariisin kaupungille. Astroblonde on raikas Pils, jossa viljaisuutta ja maltaisuutta taspainottaa tuntuva, mutta maltillinen humalointi. Nova Noire on tumma ja paahteisen maltainen Schwarzbier, joka yllättää kepeällä makeudellaan. Hedelmäinen Roquette Blanche on taas suutuntumaltaan runsas ja eloisa.

Demory Paris oli aikanaan yksi Pariisin ensimmäisistä ja kuuluisimmista panimoista. Sen panimoravintolassa aikansa kuuluisuudet viettivät iltaa tanssien ja nauttien hyvää olutta. Muun muassa Jean-Paul Sartre ja Simone de Beauvoir pitivät paikasta niin paljon, että mainitsivat panimon jopa kirjoissaan. Toisen maailmansodan jälkeen 1953 panimo joutui kuitenkin lopettamaan toimintansa taloudellisista syistä. Lähes puoli vuosisataa myöhemmin, vuonna 2009, panimo avasi ovensa jälleen, kääntäen samalla uuden kappaleen panimon ja sen rakkaan kotokaupungin elämässä.

Astroblonde 4,7%: tuottaja/maa: Bieres Demory-Paris SAS/ Ranska/Saksa, tyyli: Pils, koko: 0,33l, kantavierre: 11,8  plato, väri: 8 ebc, EBU: 27
Tuotekuvaus: Puhdaspiirteinen ja raikas pils, jossa viljaisuutta ja maltaisuutta taspainottaa tuntuva, mutta maltillinen humalointi.
Ruokasuositus: Erittäin monikäyttöinen ruokaolut

Nova Noire 4,7%: tuottaja/maa: Bieres Demory-Paris SAS/ Ranska/Saksa, tyyli: Schwarzbier, koko: 0,33l, kantavierre: 11,7 plato, väri: 70 ebc, EBU: 28
Tuotekuvaus: Tumma ja paahteisen maltainen. Jälkimakua siivittävät aromaattinen katkeruus, hento karamellisuus ja kahvisuus.
Ruokasuositus: Vaaleat lihat ja grilliruoat

Roquette Blanche 5,7%: tuottaja/maa: Bieres Demory-Paris SAS/Ranska/ Saksa tyyli: Weissbier, koko: 0,33l, kantavierre: 12,7 plato, väri: 10 ebc, EBU: 18
Tuotekuvaus: Vaalea, suodattamaton vehnäolut, joka on suutuntumaltaan runsas ja eloisa. Tyylilleen uskollisesti maussa on hedelmäisyyttä, kuten banaania ja sitrushedelmiä. Havaittavissa on myös maltaisia vivahteita.
Ruokasuositus:  Mainio kumppani runsaille salaateille ja monenlaisille kalaherkuille.

Saatavilla hyvin varustetuista päivittäistavarakaupoista ja ravintoloista

ville.hypponen@servaali.com
puh. +3550 356 0126

Captol Invest konserniin kuuluva Servaali Oy on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia. Servaalin tuotesalkku kattaa kaikki alkoholijuomat, ja se on vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Tuotevalikoimaan kuuluu laadukkaita oluita, siidereitä, viinejä ja vahvoja alkoholituotteita sekä virvoitusjuomia ja vuonna 2014 myynnin arvioidaan ylittävän 25 miljoonaa litraa. Yhtiön palveluksessa on 40 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. www.servaali.com