Paluu oluen juurille – Thwaites-panimolta perinteikäs IPA ja Porter nyt kaupoissa ja ravintoloissa

Thwaites-panimon perinteinen englantilainen Indian Pale Ale, Indus IPA, sekä panimon kansainvälisesti palkituin tuote, Tavern Porter, tuovat tervettä vaihtelua alan katkerohurjasteluun ja erikoisuuden tavoitteluun. Nyt nämä laatuoluet ovat myös suomalaisen oluenystävän saatavilla.

Kepeä Indus IPA edustaa kovassa nosteessa olevan IPA-oluttyylin klassisempaa suuntausta. Indian Pale Alelle tyypillinen aromaattisuus sekä oluen jälkimaun humalan puraisu syntyvät fuggles-, goldings-, magnum-, bramling cross- ja styria-humalten yhdistelmästä. Tasapainoinen Tavern Porter kuuluu taas jo pitkään Suomessa nosteessa olleeseen Porter/Stout -kategoriaan. Olut valmistetaan perinteisesti pullossa kypsyttämällä, joka tuo Porterin makumaailmaan tyylikästä vivahteikkuutta.

Thwaites on 1807 Blackburnissa, Lancashiressa perustettu, arvostettu englantilaispanimo. Vuosien varrella se on valmistanut useita eri oluttyylejä ja voittanut oluillaan lukuisia palkintoja. Panimon yhteydessä toimii myös kokeellisuudestaan tunnettu ja harrastajien suuresti arvostama Crafty Dan -pienpanimo.

Tavern Porter, hyvin varustetuista päivittäistavarakaupoista sekä ravintoloista:
Tuotekuvaus:
Perinteisen Porterin tavoin olut on tumma, paahteinen ja makumaailmaltaan runsas, mutta kuitenkin miellyttävän raikas ja tasapainoinen.
Ruokasuositus: Pataruoat, liharuoat, juustot, suklaajälkiruoat
Tuotetiedot: tuottaja/maa: Thwaites/ Englanti, tyyli: porter, alk: 4,7%, katkerot: 38EBU, väri: 155EBC, kantavierre: 12,2 Plato, koko: 0,5L

Indus IPA, hyvin varustetuista päivittäistavarakaupoista sekä ravintoloista:
Tuotekuvaus:
Miellyttävän kepeä, puhdaspiirteinen ja elegantti britti-ale.
Ruokasuositus: Makkarat, grilliherkut, rasvaiset kalat
Tuotetiedot: tuottaja/maa: Thwaites/ Englanti, tyyli: ale, IPA, alk: 4,6%, katkerot: 38EBU, väri: 18EBC, Kantavierre: 11,6 Plato, koko: 0,5L

ville.hypponen@servaali.com
puh. +358 50 356 0126

Captol Invest konserniin kuuluva Servaali Oy on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia. Servaalin tuotesalkku kattaa kaikki alkoholijuomat, ja se on vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Tuotevalikoimaan kuuluu laadukkaita oluita, siidereitä, viinejä ja vahvoja alkoholituotteita sekä virvoitusjuomia ja vuonna 2014 myynnin arvioidaan ylittävän 20 miljoonaa litraa. Yhtiön palveluksessa on 50 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. www.servaali.com

Thwaitesin Indus IPA, sekä Tavern Porter tuovat vaihtelua alan katkerohurjasteluun ja erikoisuuden tavoitteluun.