QP – Moderni Luomuviini Riojasta Hurmaa syksyn riistaruokien kumppanina

3.9.2012 Alkon valikoimiin tulee herkullinen uutuus Espanjasta. Riojassa sijaitsevan Bodega Classican luomuviini QP tulee legendaarisen Rioja Sonsierran alueelta, neljältä eri viinitarhalta. Viinin nimi QP tulee sanoista Quatro Pagos jolla viitataan juuri näihin iäkkäisiin tarhoihin. Vaikka tarhat sijaitsevat lähellä toisiaan, jokainen niistä tuo viiniin oman ulottuvuutensa maaperän, ilmaston ja suuntansa ansiosta.

QP on 100% Tempranillo ja luonteikkaassa luomuviinissä maistuvat tumma hedelmä, suklaa, kahvi ja sikari. 16 kuukauden tammikypsytys tuntuu tyylikkäästi tasapainoisessa viinissä.

Bodega Classican valmistama QP kuuluu Maetierra Dominum tuoteperheeseen, joka pitää sisällään huomattavan laadukkaita ja persoonallisia viinejä. Perheen kaikki viinit tulevat iäkkäiltä viinitarhoilta, jotka tuottavat pientä satoa. QPn taustalla on innovatiivinen viinintekijä Raúl Acha.

Runsas ja moniulotteinen punaviini on omiaan syksyisten riistaruokien kanssa. Suurriistan kanssa menestys on taattu, mutta monipuolinen ruokaviini toimii hienosti myös riistalintujen kyytipoikana.

QP Alkossa 3.9.2012 alkaen, 14,90€, 441117

Suvi Sinivirta, tuotepäällikkö, viinit

suvi.sinivirta(at)servaali.fi

Captol Invest konserniin kuuluva Servaali Suomi on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia. Servaalin tuotesalkku kattaa kaikki alkoholijuomat, ja se on vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Tuotevalikoimaan kuuluu laadukkaita oluita, siidereitä, viinejä ja vahvoja alkoholituotteita sekä virvoitusjuomia, mehuja ja kivennäisvesiä. Yhtiön palveluksessa on 31 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista. Yrityksen verottoman liikevaihdon odotetaan vuonna 2012 ylittävän 22 miljoonaa euroa ja myynnin 13 miljoonaa litraa. Servaali–konserniin kuuluu Suomen Servaalin lisäksi Baltian toiminnot, vientitoimintaa sekä kalusteita ja laitteita maahantuova Resta Servaali. Lisätiedot www.servaali.fi