TOL Brands aloittaa toimintansa

Captol Invest -konserni on perustanut organisaatioonsa uuden TOL Brands -nimisen liiketoimintayksikön. Uusi yksikkö ottaa 1.9. alkaen vastuulleen konsernin omistamat brändit, tuotekehityksen, sekä vientitoimenpiteet ja Travel Retail -myynnin.

”Uskomme vahvasti osaamiseemme myös tuotekehityspuolella”, kertoo Captol Invest -konsernin toimitusjohtaja Teemu Lehto. ”Meillä on jo hyvää pohjaa olemassa ja paljon osaamista, jonka päälle voimme rakentaa kehittyvää liiketoimintaa uusien resurssien myötä.”

Tällä hetkellä konsernin omaan brändisalkkuun kuuluvat Mallaskosken Panimon olut- ja lonkerobrändit, Evergreen-viinit sekä Vlaamsche Bandiet- ja Manchester-oluttuoteperheet. Kehitteillä on jo myös uusia konsepteja ja tuotteita, joita TOL Brands tulevaisuudessa lanseeraa eri markkinoille.

TOL Brands –liiketoimintayksikön johtajaksi on 1.9.2015 alkaen nimitetty Tommi Ruuska. Tommi siirtyy tehtävään Treasury Wine Estates -maajohtajan positiosta. ”Odotan innolla uusia työtehtäviäni TOL Brandsilla. On hienoa päästä osaksi upeaa tiimiä ja sanoa työskentelevänsä omien tuotemerkkien parissa kansainvälisillä markkinoilla.” kertoo Tommi.

TOL Brands tulee hakemaan kasvua pyrkimällä omistamillaan brändeillä Suomen lisäksi myös kansainvälisille markkinoille. Tätä tehtävää varten yksikköön on palkattu vientipäälliköksi Juha Lepistö. Juha tulee vastaamaan jatkossa myös koko konsernin Travel Retail -myynnistä. ”On mahtavaa päästä työskentelemään näin laajalla ja monipuolisella toimintakentällä, sillä pidän haasteista ja tällainen liiketoimintamalli tarjoaa niitä rajattomasti,” Juha kertoo.

Lisätiedot:

TOL Brands, johtaja Tommi Ruuska, puh. +358 40 8616777

Captol Invest Oy, toimitusjohtaja Teemu Lehto, puh. +358 400 851 546

TOL Brands on Captol Invest -konserniin kuuluva yksikkö, jonka vastuulla on konsernin omat brändit ja tuotekehitys. Lisäksi yksikön kautta hoidetaan konsernin vientitoiminnot sekä Travel Retail -myynti.

Captol Invest on suomalaisessa omistuksessa oleva konserni, jonka toimialoihin kuuluvat laadukkaiden alkoholijuomien maahantuonti ja myynti, ravintolatoiminta, kiinteistöala ja pienpanimotoiminta. Konserni toimii Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. Konsernin palveluksessa on yli 150 henkilöä ja liikevaihdon vuonna 2015 odotetaan ylittävän 50 miljoonaa euroa.

Meillä on jo hyvää pohjaa olemassa ja paljon osaamista, jonka päälle on voimme rakentaa kehittyvää liiketoimintaa uusien resurssien myötä.
Teemu Lehto, toimitusjohtaja, Captol Invest Oy