Velkopopovický Kozel 140 v. -retrotölkki nyt kaupoissa

Velkopopovický Kozel tuo panimon 140-vuotisen taipaleen kunniaksi kauppoihin rajoitetun erän retrotölkkeihin pakattuja, maltaisen makeita Kozel Dark –oluita. Pakkauksen rustiikki design on saanut innoituksensa vanhoista Kozel-etiketeistä

Ensimmäinen Kozel-olut valmistettiin Velké Popovicen  kylässä vuonna 1874. Tänä päivänä Velkopopovický Kozel on maailman suosituin tšekkiläinen vientiolut ja Taloustutkimuksen mukaan Suomen arvostetuin olutmerkki. Suomessa Kozel-oluita on ollut saatavilla jo 20 vuoden ajan.

”Velko”-oluiden suosio perustuu niiden ainutlaatuiseen tšekkiläiseen makumaailmaan. Kozel Dark on pehmeän karamellinen, täyteläisen tumma lager. Sen hienovarainen katkeruus syntyy aromaattisen humalan ja neljän eri viljan yhdistelmästä. Muista värillisistä oluista poiketen, Kozel Dark –oluen vaahto on tummaa. Tämä saadaan aikaan erityisellä tummien maltaiden sekoituksella, joka antaa oluelle myös sen kauniin rubiinin sävyn.

Tuotekuvaus: Maltaisen makea, hieman leipämäisen karhea ja kohtuullisen täyteläinen

Ruokasuositus: Erinomainen seuralainen pitkään haudutetuille liharuuille sekä makkararuuille. Sopii myös makeiden jälkiruokien seuraksi.

Tuotetiedot: Velkopopovický Kozel Dark 3,8%, maa/tuottaja: Tšekki/ Plzeňský Prazdroj, tyyli: tumma lager

Saatavilla K-ryhmän ja S-ryhmän myymälöistä

Lisätiedot:

Sanna Kotomäki,
tuotepäällikkö
mobile +358 40 8308 530
sanna.kotomaki@servaali.com

Captol Invest konserniin kuuluva Servaali Oy on markkinoiden johtavia alkoholituotteiden maahantuojia. Servaalin tuotesalkku kattaa kaikki alkoholijuomat, ja se on vahva markkinajohtaja kansainvälisissä miedoissa alkoholeissa. Tuotevalikoimaan kuuluu laadukkaita oluita, siidereitä, viinejä ja vahvoja alkoholituotteita sekä virvoitusjuomia ja vuonna 2014 myynnin arvioidaan ylittävän 25 miljoonaa litraa. Yhtiön palveluksessa on 40 myynnin ja markkinoinnin ammattilaista Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. www.servaali.com

Captol Invest konserni on suomalaisessa omistuksessa oleva yhtiö, joka keskittyy laadukkaiden alkoholijuomien maahantuontiin ja myyntiin, ravintolatoimintaan, ravintoloiden sisustus- ja laitepalveluihin, kiinteistöihin ja pienpanimotoimintaan. Captol Invest konserni toimii Suomessa, Baltian maissa ja Ruotsissa. Konsernin palveluksessa on n 200 henkilöä ja liikevaihdon vuonna 2014 odotetaan ylittävän 40 miljoonaa euroa. www.captolinvest.fi