Arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 pykälän mukainen ilmoitus omistusosuuden muuttumisesta Caverion Oyj:ssä: Crayfish BidCo Oy ja Triton V LuxCo 87 SARL

Caverion Oyj Pörssitiedote 12.1.2023 klo 18.20

Caverion Oyj on 12. tammikuuta 2023 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 pykälän mukaisen liputusilmoituksen, jonka mukaan Crayfish BidCo Oy:n (”Crayfish BidCo”, välillisesti Luxemburgissa toimivan Triton V LuxCo 87 SARL:n omistuksessa) omistus Caverion Oyj:sta on ylittänyt 5 prosentin rajan. Ilmoituksen mukaan raja ylitettiin 12. tammikuuta 2023.

Ilmoituksen mukaan Crayfish BidCo Oy:n suora omistus Caverionista on 12. tammikuuta 2023 noussut 13 647 263 osakkeeseen, mikä vastaa 9,82 prosenttia Caverionin osake- ja äänimäärästä. Triton V LuxCo 87 SARL:n välillinen omistus Caverionista on noussut 13 647 263 osakkeeseen, mikä vastaa 9,82 prosenttia Caverionin osake- ja äänimäärästä. Caverionilla on yksi osakesarja ja kullakin osakkeella on yksi ääni. Ilmoituksen prosenttiosuuksien laskennassa on käytetty Caverionin rekisteröityä kokonaisosakemäärää 138 920 092.

Liputusvelvollisen (liputusvelvollisten) osuus:

% osakkeista ja äänistä % osakkeista ja äänistä rahoitus-välineiden kautta Yhteenlaskettu %-osuus
Osuus liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen 9,82% 9,82%
Edellisessä liputusilmoituksessa ilmoitettu osuus (jos liputettu) N/A N/A N/A

Tiedot omistus- ja ääniosuudesta liputusrajan saavuttamisen tai rikkoutumisen jälkeen:

A: Osakkeet ja äänet:

Osakesarja/
osakelaji
Osakkeiden ja äänten
lukumäärä, kpl
Osakkeiden ja äänten %-osuus
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
Suora
(AML 9:5)
Välillinen
(AML 9:6 ja 9:7)
FI4000062781 13 647 263 (CrayfishBidCo Oy) 13 647 263 (Triton VLuxCo 87 SARL) 9,82 % (Crayfish BidCoOy) 9,82 % (Triton VLuxCo 87 SARL)
A YHTEENSÄ 13 647 263 9,82 %

B: AML:n 9 luvun 6 a §:ssä tarkoitetut rahoitusvälineet:

Rahoitusvälineen luonne Eräpäivä Toteutusaika Toimitustapa  (osakeomistus/ nettoarvon tilitys) Osakkeiden ja äänten lukumäärä Osakkeiden ja äänten
%-osuus
N/A N/A N/A N/A N/A N/A
B YHTEENSÄ N/A N/A

Koko määräysvaltaketju (ylintä määräysvaltaa käyttävästä luonnollisesta henkilöstä tai oikeushenkilöstä alkaen), jonka kautta osakkeita, äänioikeuksia tai rahoitusvälineitä hallitaan:

Nimi Osakkeiden ja äänten määrä %-osuus osakkeista ja äänistä %-osuus osakkeista ja äänistä rahoitusvälineiden kautta  Osakkeet, äänet ja rahoitusvälineet yhteensä
Triton V LuxCo 87 SARL 0 0,00 0,00 0,00
Triton V LuxCo 89 SARL 0 0,00 0,00 0,00
Crayfish HoldCo Oy 0 0,00 0,00 0,00
Crayfish BidCo Oy 13 647 263 9,82 0,00 9,82 %

CAVERION OYJ

Jakelu: Nasdaq Helsinki, keskeiset tiedotusvälineet, www.caverion.fi

Milena Hæggström, sijoittajasuhteiden ja ulkoisen viestinnän johtaja, puh. 040 5581 328, milena.haeggstrom@caverion.com

Luomamme ympäristö muokkaa tapaamme elää. Caverion mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia tekemällä rakennetusta ympäristöstä älykästä ja vastuullista. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme rakennusten, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: hankekehityksestä projekteihin, tekniseen huoltoon ja kunnossapitoon, kiinteistöjohtamiseen sekä asiantuntijapalveluihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, yli 15 000 ammattilaisen voimin. Liikevaihtomme vuonna 2021 oli noin 2,1 miljardia euroa. Caverionin osake on listattu Nasdaq Helsingissä.

Caverion - Building Performance

Ilmoitus omistusosuuden muuttumisesta Caverion Oyj:ssä