Caverion Oyj Lehdistötiedote 24.6.2024 klo 13.00

Assemblin Caverion Group myy liiketoimintansa Puolassa

Assemblin Caverion Group myy teollisuuden palveluiden liiketoimintansa Puolassa All4Maintenance Sp. z o.o.:lle, jonka omistaa nykyinen Caverion Puolan johto.

Divestoidun liiketoiminnan liikevaihto on noin 8,7 miljoonaa euroa (97,9 miljoonaa Ruotsin kruunua) vuodessa ja sillä on noin 180 työntekijää. Puola on ollut osa Suomen teollisuuden liiketoimintaa.

”Puola on ollut meille pieni markkina, ja strategiset painopisteemme ovat muualla. Näistä syistä Assemblin Caverion Group vetäytyy markkinalta. Puolan liiketoiminta voi jatkaa kehitystään yhdessä All4Maintenance Sp z o.o.:n kanssa, ja toivotamme henkilöstölle menestystä tulevaan”, sanoo Ville Tamminen, Caverionin Suomen toimitusjohtaja.

”Olen varma, että tämä on hieno mahdollisuus koko upealle Puolan tiimille aloittaa uusi luku tulevaisuuden kasvun ja yrityksen kehittämisen saralla”, kommentoi Piotr Sokalla, Caverion Puolan toimitusjohtaja.

Kaupan odotetaan toteutuvan kesäkuun lopussa.

Divestoinnilla ei ole olennaista vaikutusta Assemblin Caverion Groupin taloudelliseen asemaan tai tulokseen.

Jussi Lehtonen, Strategiajohtaja, Caverion Suomi, jussi.lehtonen@caverion.com, tel. +358 40 839 9970

Caverion on älykkään ja kestävän rakennetun ympäristön asiantuntija, joka mahdollistaa suorituskykyä ja ihmisten hyvinvointia. Asiakkaat voivat luottaa osaamiseemme kiinteistöjen, infrastruktuurin, teollisuuslaitosten ja teollisten prosessien koko elinkaaren ajan: perus- ja älyteknologioiden asennuksesta sekä huollosta ja kunnossapidosta palvelujen johtamiseen sekä asiantuntija- ja suunnittelupalveluihin ja digitaalisiin ratkaisuihin. Palvelemme asiakkaitamme 10 maassa, Pohjois- ja Keski-Euroopassa, noin 15 000 caverimme voimin. Liikevaihtomme vuonna 2023 oli noin 2,5 miljardia euroa.

Assemblin Caverion Group muodostettiin huhtikuussa 2024 Assemblinin ja Caverionin yhdistyttyä Pohjois-Euroopan johtavaksi konserniksi teknisissä palveluissa ja asennuksissa. Lähes 22 000 ammattilaistamme 10 maassa jakavat innon älykkäisiin ja kestäviin ratkaisuihin. Liikevaihtomme on yhteensä noin 3,8 miljardia euroa.

www.assemblincaverion.com

#Caverion #BuildingPerformance #energiaviisaus